توافقنامه سایبری ناتو و شرکت وابسته به دل

توافقنامه سایبری ناتو و شرکت وابسته به دل
بازدید 155 زمان 2017/04/30 کد خبر 6417

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛در تاریخ بیست و پنجم آوریل ۲۰۱۷ و در حاشیه برگزاری اجلاس نایتک ۲۰۱۷ …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛در تاریخ بیست و پنجم آوریل ۲۰۱۷ و در حاشیه برگزاری اجلاس نایتک ۲۰۱۷ در اتاوای کانادا، سازمان ارتباطات و اطلاعات ناتو (NCI) و شرکت امنیت شبکه و رایانه RSA وابسته به دل، توافقنامه‌ای برای همکاری صنعتی در زمینه همرسانی اطلاعات سایبری امضا کردند.

بر اساس توافقنامه امضا شده، شرکت RSA به تقویت همرسانی به‌موقع اطلاعات مرتبط با تهدیدات سایبری می‌پردازد تا امکان ارتقای آگاهی و حفاظت بهتر از شبکه‌ها برای هر دو طرف توافق فراهم شود. کوئن گیسبرس (Koen Gijsbers)، مدیرکل سازمان ارتباطات و اطلاعات ناتو اظهار داشت: «ارزشی که چهارچوب توافقنامه مشارکت صنعتی (IPA) ناتو و شرکای صنعتی آن با خود به ارمغان می‌آورد، با سرعت گرفتن تبادل اطلاعات، به رشد خود ادامه می‌دهد. اعتمادی که از طریق این برنامه ایجاد کرده‌ایم قطعا در جریان پاسخ به حادثه، ضروری است و به تسریع ارتباطات و همرسانی اطلاعات موقعیتی بیشتر می‌انجامد که در مجموع، دفاع سایبری ما را تقویت می‌کند. بسیار خرسندیم که در مبارزه با تهدیدات سایبری، پذیرای شرکت RSA هستیم که از شرکای ما در امر همرسانی اطلاعات محسوب می‌شود.»

مایک آدلر (Mike Adler)، معاون برنامه NetWitness® Suite نیز اظهار داشت: «اطلاعات تهدید یکی از جنبه‌های حیاتی برنامه RSA NetWitness® Suite به شمار می‌رود. این برنامه راهکاری است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تهدیدات مهم را فورا شناسایی کرده و در مقابل آنها واکنش نشان دهند.» در عمل، توافق انجام شده، تبادل سریع و زودهنگام اطلاعات فنی غیرمحرمانه که به تهدیدات و آسیب‌پذیری‌های سایبری ربط دارد را بین دو طرف تسهیل می‌کند. اطلاعات گردآوری شده، وارد فرآیندهای شبانه‌روزی شناسایی و پیشگیری سازمان ارتباطات و اطلاعات ناتو می‌شود و وضعیت امنیت سایبری ناتو را هر چه بیشتر بهبود می‌بخشد.

شرکت RSA در شرایطی به عنوان سومین شریک صنعتی پیشگام به برنامه همرسانی اطلاعات سایبری پیوسته است که این برنامه به آرامی در حال گسترش است و اکنون مجموع تعداد کل اعضای آن به عدد دوازده رسیده است.

مشارکت سایبری – صنعتی ناتو

در نشست ۲۰۱۶ ناتو، رهبران این ائتلاف بر لزوم همرسانی اطلاعات و مشارکت صنعتی قدرتمند در پرداختن به چالش‌های سایبری تاکید کردند. توافق اخیر ناتو با شرکت RSA بخش مهمی از تلاش این ائتلاف برای تقویت وضعیت دفاع سایبری خود به شمار می‌رود که از طریق برنامه مشارکت سایبری – صنعتی ناتو در حال انجام است. برنامه مذکور در سال ۲۰۱۴ به تایید سران ناتو رسید تا راه را برای همکاری بخش خصوصی در پرداختن به تهدیدات و خطرات سایبری باز کند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه توافقنامه سایبری ناتو و شرکت وابسته به دل

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات