پارسال بیش از ۵۰ کارگر همدانی کشته شدند

پارسال بیش از ۵۰ کارگر همدانی کشته شدند
بازدید 1217 زمان 2016/09/21 کد خبر 647

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل ، رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان همدان گفت: سال گذشته بیش از ۵۰ کارگر کشته …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل ، رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان همدان گفت: سال گذشته بیش از ۵۰ کارگر کشته شدند که باید بررسی شود، چرا با عدم توجه رعایت اصول و نکات ایمنی در کارگاه‌ها باید شاهد این اتفاقات ناگوار باشیم؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، “احمد معبودی ” چهارشنبه ۲۸ مرداد در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه افزایش اشتغالزایی در کارگران در اولویت کاری قرار دارد، اظهار کرد: اگر با افزایش اشتغال در جامعه در راستای حل مشکلات اقتصادی گام برداریم، می‌توانیم مشکلات جامعه کارگری را نیز کاهش دهیم و در این راستا به حل همه مشکلات کمک کنیم.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار با بیان اینکه حل مشکل بیکاری جوانان باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: عدم پیگیری مشکل اشتغال جوانان توسط مدیران امری نگران‌کننده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مشکل بیکار شدن کارگران دغدغه مسئولان نیست.

معبودی خاطرنشان کرد: مشکل بیکار شدن کارگران دغدغه مسئولان نیست چراکه فرزندان آن‌ها در بهترین ادارات دولتی استان مشغول کار هستند و آن‌ها هیچ‌گاه خود را درگیر مسائل کارگری نمی‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر توجه به مسائل کارفرمایان نیز مسئله روز است ضمن اینکه اگر امنیت کارفرما تأمین شود، بهره‌برداری از کار نیز بالا می‌رود.

رئیس شورای اسلامی کار عنوان کرد: با وجود امنیتی که برای کارگران وجود ندارد در بحث تعطیلی کارگاه‌ها در حال حاضر مطرح می‌شود که مسئولان رسیدگی به این امر را به زیر ۱۰ درصد رسانده‌اند و در ارائه گزارشات از صداقت به دور هستند.

وی افزود: در این رابطه امسال شاهد اخراج بیش از ۴۰۰۰ کارگر در کارگاه‌ها بودیم که اگر این آمار به گوش مقامات کشوری هم برسد کاری انجام نداده و به وعده‌های دروغین در استان بسنده می‌کنند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات این سازمان عدم همکاری بانک‌های عامل و تخصیص اعتبارات لازم به این بخش است چراکه یارانه وقتی در این بخش نباشد، اعتبارات کم بوده و مشکلات مالی روز افزون است.

۳۵ درصد کارگران همدانی از دریافت حقوق بی‌بهره هستند.

وی پیگیری پرداخت حقوق به کارگران را از دیگر اقدامات لازم برشمرد و گفت: در حال حاضر ۷۱۳ حقوق‌بگیر در همدان وجود دارد اما ۳۵ درصد این کارگران به علت بی‌کفایتی کارفرما از دریافت حقوق بی‌بهره هستند که باید توجه بیشتری به این کارگران شود.

رئیس شورای اسلامی کار همدان حقوق دریافتی کارگان را بسیار کم دانست و افزود: این میزان حقوق کفاف چرخاندن ۱۰ روز زندگی یک فرد را نمی‌دهد و این موضوع زندگی کارگران را دچار مشکل کرده است.

خانه‌نشینی کارگران همدانی

معبودی با اشاره به خانه‌نشینی کارگران همدانی عنوان کرد: بسیاری از کارگران به علت حوادث مجبور به خانه‌نشینی شدند که بعضی از آن‌ها بیمه هم نبودند و باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.

 

منبع : ایسنا

  • عنوان خبر :

    پارسال بیش از ۵۰ کارگر همدانی کشته شدند

  • کد خبر :

    647

  • نوع حادثه :

    صنعتی

  • زمان وقوع :

    سال 1394

  • شهر :

    همدان

  • سختی حادثه :

    متوسط

  • تعداد تلفات جانی :

    50 نفر کشته


خبر های مشابه پارسال بیش از ۵۰ کارگر همدانی کشته شدند

کاهش ۱۶ درصدی حوادث ناشی از کار در چهارمحال و بختیاری

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملحفیظ الله فاضلی ۱۱ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری …

ایمنی جا مانده در جیب برخی کارفرمایان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، آتش سوزی، مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی، تماس با اجسام و سطوح داغ، انفجار، …

سقوط مرگبار دیوار بتنی روی کارگر جوان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل سید جلال ملکی در گفت‌وگو با وقوع حادثه ریزش آوار در ساعت ۱۳:۴۶ امروز به سامانه ۱۲۵ …

فضای حاکم بر تولید و کار لرستان آرام است/ بالغ بر ۲۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی آشتاب امروز در نشست صمیمی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی لرستان که در محل سالن اجتماعات اداره …

آخرین اخبار و مقالات