تغییر خزنده سبک زندگی در سایه جنگ نرم

تغییر خزنده سبک زندگی در سایه جنگ نرم
بازدید 155 زمان 2017/05/01 کد خبر 6485

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، امیرمحمد حسینی، جامعه شناس و کارشناس علوم اجتماعی گفت: تربیت، هویت بخشی، تامین …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، امیرمحمد حسینی، جامعه شناس و کارشناس علوم اجتماعی گفت: تربیت، هویت بخشی، تامین آرامش و مودت میان اعضای خانواده، گسترش معنویت در جامعه، آماده سازی برای نقش آفرینی در جامعه، تامین پایگاه و سرمایه اجتماعی اعضای خانواده، نظارت و کنترل های اخلاقی و اجتماعی، فرزندآوری و تداوم نسل بشر از جمله کارکردهای مهم و اصلی خانواده محسوب می شود.
 
حسینی با اشاره به راهبردهای جنگ نرم علیه خانواده خاطرنشان کرد: در قالب جنگ فرهنگی، دشمن می کوشد تا کارکردهای خانواده را به تدریج و در گذر زمان تضعیف کند و سرانجام جامعه را به نقطه ای برساند که نقش و جایگاه خانواده بسیار کمرنگ شود.
 
وی با اشاره به گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان یکی از ابزار جنگ فرهنگی در مقابله با خانواده، تصریح کرد: کمرنگ کردن نقش تربیتی خانواده و تبدیل آن به خانواده منفعل، تضعیف ارزش های دینی، فرهنگی و اخلاقی در میان نسل جوان از جمله اقداماتی است که دشمن برای تضعیف بنیان خانواده انجام می دهد.
 
کارشناس علوم اجتماعی افزود: ترویج تجملگرایی، اولویت دادن به مسائل اقتصادی ظاهری، ترویج مصرف گرایی و چشم و همچشمی، گسترش روابط آزاد میان زن و مرد به بهانه آزادی و برابری میان زن و مرد از دیگر شگردهایی است که در قالب برنامه های فرهنگی و از طریق شبکه های اجتماعی به افکار عمومی جامعه به ویژه نسل جوان تزریق می شود.
 
وی با بیان اینکه دشمن در راستای تضعیف جایگاه خانواده متناسب با نقش و جایگاه اعضای خانواده برنامه ریزی کرده است، گفت: برای مادران، پدران و فرزندان متناسب با سلایق و شرایط زندگی طراحی می کنند.
 
جامعه شناس با اشاره به تولید برنامه های ماهواره ای و جریان سازی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با رویکرد تضعیف جایگاه خانواده و پایین آوردن شان خانواده در میان جوانان، گفت: هدایت زنان و مادران به تربیت فرزندانشان براساس سبک زندگی غربی، تقبیح خانه داری، عادی سازی خیابت به همسر، شبهه افکنی و نامعقول جلوه دادن عفاف و حجاب، ترویج بی حیایی و بی حجابی در جامعه، عادی سازی روابط میان مردان و زنان متاهل در خارج از محیط خانواده از جمله هدف گذاری هایی است که دشمن در قالب برنامه های فرهنگی به جریان سازی و ترویج آنها در جامعه می پردازد.
 
حسینی با بیان اینکه دشمن با بکارگیری ابزارهای مختلف در جنگ نرم به دنبال تضعیف جایگاه خانواده در میان مردم به ویژه جوانان است، خاطرنشان کرد: زمانیکه جایگاه خانواده در جامعه تضعیف شود به راحتی زمینه تغییر هویت و سبک زندگی افراد جامعه فراهم می شود و دشمن با فراهم شدن زمینه مساعد برای ایجاد تغییرات زیربنایی و اساسی در هویت فرهنگی، عقیدتی و اجتماعی افراد جامعه به ترویج سبک زندگی در راستای تغییر ساختارهای مذهبی و اجتماعی جامعه هدف می پردازد.
 
کارشناس علوم اجتماعی با اشاره به راهکارهای مقابله با دشمن در جنگ نرم و فضای فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: آگاه سازی، آموزش، تقویت و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی به ویژه در میان نسل جوان، توجه به پرورش و تربیت اصولی نسل جوان از جمله اقدامات و برنامه هایی است که می تواند افراد جامعه به ویژه نسل جوان را در مقابل حربه های دشمن واکسینه کند.
 
وی درخصوص کیفیت آموزش، تربیت و پرورش، ارتقا آگاهی نسل جوان اظهارداشت: امروز آموزش مستقیم کمترین کارایی و بازده را دارد و باید به سمت آموزش های غیرمستقیم، جریان سازی های فرهنگی و اجتماعی حرکت کنیم و این امر مستلزم انجام اقدامات پژوهشی و کارشناسی دقیق و هدفگذاری های اجتماعی و فرهنگی است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تغییر خزنده سبک زندگی در سایه جنگ نرم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات