حوادث شغلی سالانه جان ۲۳۱ هزار نفر را می‌گیرد

حوادث شغلی سالانه جان ۲۳۱ هزار نفر را می‌گیرد
بازدید 1070 زمان 2016/09/21 کد خبر 651

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل ، رئیس هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: در کشور سالانه حدود ۲۳۱ هزار نفر …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل ، رئیس هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: در کشور سالانه حدود ۲۳۱ هزار نفر بر اثر حوادث شغلی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، مهندس رضا حمیدی در هفتمین همایش ایمنی‌ و بهداشت حرفه‌ای که ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در تالار ابن‌سینا برگزار شد، با بیان اینکه سالانه حدود دو میلیون و ۲۰ هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری‌های ناشی از کار در کشور جان خود را از دست می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به این آمارها و خسارات ناشی از آن، چهار درصد تولید ناخالص ملت‌ها در هر کشور از این طریق از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۵۰ کمیته مشترک سازمان بهداشت جهانی و سازمان بین‌المللی کار، ‌بهداشت کار را اینچنین تعریف کرد به این معنا که کار با انسان و نه انسان با کار تطابق داشته باشد.

رئیس هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۰۹ نیز محیط کار سالم به عنوان محیطی تعریف شد که در آن کارکنان و مدیران با بهره‌گیری از یک فرآیند مستمر برای حفظ و ارتقاء سلامت ایمنی و احساس رضایت‌مندی همه کارکنان و نیز حفظ توان ماندگاری چنین محیطی که با یکدیگر مشارکت دارند را شامل شد.

حمیدی گفت: در ایران، حدود ۳۵ درصد جمعیت در دوره کار به سر می‌برند و بیش از یک سوم بهترین سال‌های عمر افراد به کار اختصاص می‌یابد.

وی افزود: با توجه به این‌که عامل انسانی در هر سازمان کلید موفقیت و شکست آن است بنابراین سود و زیان آن در نهایت به اقتصاد کل کشور برمی‌گردد و موجب قدرتمندی و ناتوانی اقتصاد می‌شود، همچنین استقلال سایر کشورها با توان اقتصادی آن کشور گره خورده که این امر موجب می‌شود توجه به سرمایه‌های محیط کار از اهمیت بسیاری برخوردار گردد.

رئیس هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی عنوان کرد: آنچه که مد نظر قرار می‌گیرد، توجه به سهم نیروی انسانی در تولید ملی و برخورداری انسان‌ها از سلامت و رفاه اجتماعی است.

حمیدی در ادامه گفت: با توجه به سیاست کلی حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از بهمن ماه ۹۱ بر توانمندسازی و ارتقاء بهره‌وری نیروی کار، بالا بردن رقابت، ‌افزایش بهره‌وری، جلوگیری از اتلاف و راکد ماندن سرمایه‌های انسانی تاکید شده‌است، در ده‌ها مصوبه دیگر نیز دستورالعمل‌هایی در خصوص سلامت کل جامعه و محیط کار نیز وجود دارد که مسئولیت نهادهای مرتبط را در خصوص ایمنی محیط کار را افزایش می‌دهد.

رئیس هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی عنوان کرد: مدیران بایستی اعتقاد داشته باشند که حفظ و صیانت از نیروی کار موجب بقای واحد تولیدی و افزایش بهره‌وری می‌شود و امروز به تحقق سلامت و محیط کار نباید به عنوان یک الزام قانونی، بلکه رفتاری آگاهانه در جهت حفظ نیروی انسانی نگاه کرد.

حمیدی اظهار کرد: رشد کیفیت محصولات، کاهش ضایعات، رشد تولید و بهره‌وری، رشد نوآوری و رعایت ضوابط ایمنی از دیگر ثمرات توجه به نیروی کار است.

رئیس هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: مردم از نظر آسیب‌های اجتماعی در شرایطی قرار دارند که هیچ سرمایه گذاری در آن بالاتر و برتر از تامین سلامت محیط کار و جامعه نیست و این مردم همان مصرف‌کنندگان کالای تولیدی هستند که دارای درک قابل ملاحظه‌ای بوده و طبیعی است که کارکنان از کار کردن در چنین شرکتی شادمان خواهند شد.

منبع : ایسنا



خبر های مشابه حوادث شغلی سالانه جان ۲۳۱ هزار نفر را می‌گیرد

کاهش ۱۶ درصدی حوادث ناشی از کار در چهارمحال و بختیاری

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملحفیظ الله فاضلی ۱۱ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری …

ایمنی جا مانده در جیب برخی کارفرمایان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ایسنا، آتش سوزی، مسمومیت ناشی از مواد شیمیایی، تماس با اجسام و سطوح داغ، انفجار، …

سقوط مرگبار دیوار بتنی روی کارگر جوان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل سید جلال ملکی در گفت‌وگو با وقوع حادثه ریزش آوار در ساعت ۱۳:۴۶ امروز به سامانه ۱۲۵ …

فضای حاکم بر تولید و کار لرستان آرام است/ بالغ بر ۲۸۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داریم

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی آشتاب امروز در نشست صمیمی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی لرستان که در محل سالن اجتماعات اداره …

آخرین اخبار و مقالات