عمدی بودن حادثه معدن آزادشهر کذب محض است/جرقه لوکوموتیو عامل اصلی حادثه

عمدی بودن حادثه معدن آزادشهر کذب محض است/جرقه لوکوموتیو عامل اصلی حادثه
بازدید 92 زمان 2017/05/07 کد خبر 6629

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به اعزام گروهی از کمیسیون صنایع و معادن …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، رمضانعلی سبحانی فر با اشاره به اعزام گروهی از کمیسیون صنایع و معادن مجلس به معدن زمستان یورت آزادشهر به دستور رییس مجلس شورای اسلامی، گفت:تیم اعزامی به آزادشهر در ابتدای ورود بازدیدی میدانی از معدن زمستان یورت داشت و از نزدیک در جریان روند پیشرفت امدادرسانی و دسترسی به محبوس شدگان قرار گرفت و پس از آن در نشستی با مسئولان استان دلایل چرایی وقوع حادثه را جویا شد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، افزود: مقرر شده نقشه های معدن در اختیار کمیسیون صنایع و معادن قرار گیرد، تا مشخص شود که معدن به چه نوعی طراحی شده است و چه شرایطی برای تکنولوژی معدن تعریف شده و چه استانداردهایی باید در این معدن رعایت می شده است.

باتری به باتری انفجار در معدن را رقم می زند

سبحانی فر با بیان اینکه یکی از موارد بررسی شده در این معدن وجود یا عدم وجود گاز سنج و نوع آن است، ادامه داد:براساس اظهارات شاهدان حادثه یکی از لوکوتیوهای داخل معدن خاموش می شود و باتری به داخل معدن انتقال می یابد، تا با باتری به باتری لوکوموتیو روشن شود، که این سبب وقوع جرقه و انفجار می شود.

وی یادآور شد: موضوع گازسنج،  امداد و نجات و وجود مسئول فنی و ایمنی در معدن از جمله مباحث مهم است، که در این حادثه وجود و عدم وجود هریک بررسی می شود، البته مسئول فنی در این حادثه جان خود را از دست داده است.

لزوم تجهیز معادن به گازسنج دیجیتالی

سبحانی فر با بیان اینکه براساس گزارش های اولیه تاکنون ۳۵ نفر در معدن محبوس شده بودند، که اجساد ۲۶ تن از آنها از معدن خارج شده است، افزود:زمانی که انفجار رخ می دهد، تعدادی از معدنکاران برای نجات همکاران خود وارد معدن می شوند، که این افراد نیز دچار حادثه می شوند و نیروهای امداد و نجات این افراد را نجات می دهند.

عضو هیئت اعزامی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه عمدی بودن حادثه زمستان یورت کذب محض است، تصریح کرد:یکی از موضوعات مهم مجهز کردن معادن به گازسنج های دیجیتالی است که باید در دستورکار وزارت صنعت و پیمانکاران قرار گیرد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه عمدی بودن حادثه معدن آزادشهر کذب محض است/جرقه لوکوموتیو عامل اصلی حادثه

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات