نگرانی از وقوع حملات سایبری در انتخابات انگلیس و آلمان

نگرانی از وقوع حملات سایبری در انتخابات انگلیس و آلمان
بازدید 91 زمان 2017/05/07 کد خبر 6637

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پس از حملات سایبری که علیه ایمیل‌های “هیلاری …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پس از حملات سایبری که علیه ایمیل‌های “هیلاری کلینتون” نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و “امانوئل مکرون” نامزد ریاست جمهوری فرانسه انجام شد، مقامات آلمان و انگلیس نیز که در انتظار انتخاباتی سرنوشت‌ساز هستند به فکر جلوگیری از وقوع چنین حملاتی افتاده‌اند.

هیلاری کلینتون مدعی است ایمیل‌های وی از سوی روسیه هک شدند و همین مساله عامل اصلی شکست انتخاباتی وی بوده است. وی هفته گذشته در یک سخنرانی گفت: “اگر انتخابات ۲۷ اکتبر برگزار شده بود (پیش از هک ایمیل‌هایش) بدون شک من رئیس جمهور آمریکا بودم.” 

امانوئل مکرون نیز پس از حمله سایبری اخیر به ستاد انتخاباتی‌اش و انتشار حجم گسترده‌ای از ایمیل‌های منتسب به وی، جایگاه خود را در تقابل با “مارین لوپن”، نامزد ملی‌گرای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، متزلزل می‌بیند.

پس از این وقایع، مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس اعلام کرد برای برگزاری انتخابات ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) که مربوط به حمایت از نخست‌وزیر این کشور در اجرایی کردن طرح خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) است، در آماده‌باش کامل امنیتی قرار خواهد گرفت.

آلمان نیز در ماه سپتامبر شاهد برگزاری انتخابات سراسری خواهد بود و دفتر اطلاعات امنیتی فدرال این کشور اعلام کرد باتوجه به حمله سایبری که در ماه مارس علیه پایگاه‌های اینترنت دولت بوقوع پیوست، برلین نیز قصد دارد بالاترین سطوح امنیتی را برای ممانعت از تکرار حملات سایبری در آلمان اتخاذ کند.  

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نگرانی از وقوع حملات سایبری در انتخابات انگلیس و آلمان

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات