سرویس جدید شرکت CloudFlare از دستگاه‌های اینترنت اشیا محافظت می‌کند

سرویس جدید شرکت CloudFlare از دستگاه‌های اینترنت اشیا محافظت می‌کند
بازدید 101 زمان 2017/05/08 کد خبر 6687

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، در این سازوکار جدید ترافیک مربوط به تجهیزات اینترنت اشیا که درون یک …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، در این سازوکار جدید ترافیک مربوط به تجهیزات اینترنت اشیا که درون یک سازمان مورد استفاده قرارمی‌گیرد از شبکه CloudFlare عبور کرده و در حقیقت این شبکه به عنوان واسطی میان دستگاه‌های اینترنت اشیا و اینترنت عمل خواهد کرد.
شرکت‌هایی که در زمینه تولید تجهیزات اینترنت اشیا به فعالیت اشتغال دارند قادر هستند پیکربندی‌های متعلق به دستگاه‌های خود روی سرویس اوربیت عملیاتی کنند. شرکت CloudFlare مدعی شده است که حتا اگر دستگاه‌های اینترنت اشیا از سیستم‌عامل‌ها و نرم‌افزارهایی استفاده کنند که مدت‌ها است هیچ‌گونه به‌روزرسانی را دریافت نکرده یا حتا زمان به‌کارگیری نرم‌افزارهای آن‌ها منقضی شده است، بازهم سرویس اوربیت این توانایی را دارد تا مانع از آن شود که هکرها از باگ‌های موجود روی این دستگاه‌ها استفاده کنند. این‌گونه به نظر می‌رسد که راهکار فوق به خوبی از پس مشکلات امنیتی برخواهد آمد به واسطه آن‌که شرکت‌های تولید کننده تجهیزات اینترنت اشیا در اکثر مواقع به‌روزرسانی‌های امنیتی را عرضه می‌کنند، اما متاسفانه بخش اعظمی از کاربران علاقه‌ای ندارند وصله‌ها را دریافت کرده و آن‌ها را نصب کنند.
سرویس جدید شرکت CloudFlare از دستگاه‌های اینترنت اشیا محافظت می‌کند
کاربران خانگی به راحتی قادر هستند وصله‌ها و به‌روزرسانی‌ها را دریافت کرده و نصب کنند، اما در حوزه‌های جدی‌تر همچون صنعت، حمل‌ونقل و پزشکی این‌کار با دردسرهای خاص خود همراه است. به واسطه آن‌که در اغلب موارد مدیر یا دپارتمان مربوطه برای نصب وصله‌ها مجبور هستند عملیات یک مجموعه را به‌طور کامل به حالت تعلیق درآورند. چنین رویکردی در ارتباط با صنایع خاص همچون نیروگاه‌های تولید برق نه تنها باعث به وجود آمدن هزینه‌های ناخواسته می‌شود، بلکه ممکن است در کار بخش‌های دیگر نیز خلل وارد کند.
در حالی که سطح آگاهی کاربران از خطرات امنیتی و نصب به‌روزرسانی‌ها افزایش پیدا کرده است، اما در ارتباط با یکسری تجهیزات مصرفی همچون توستر، لامپ‌ها و وسایل نقلیه‌ای که از فناوری‌های هوشمندانه استفاده می‌کنند، این‌گونه نیست. در نتیجه راهکار جدید cloudFlare گزینه خوبی در این زمینه به شمار می‌رود. cloudFlare گفته است: «ما با شرکت‌های تولید‌کننده تجهیزات اینترنت اشیا مذاکرات بسیاری انجام دادیم و هم اکنون بیش از ۱۲۰ میلیون محصول هوشمند از طریق شبکه cloudFlare محافظت می‌شوند.»
اگر راهکار ارائه شده از سوی این شرکت مورد قبول قرار گیرد به معنای آن است که شرکت‌های فعال در زمینه تولید تجهیزات اینترنت اشیا قادر خواهند بود بر اساس راهکار ارائه شده از سوی این شرکت دستورالعمل و قواعد امنیتی را در تعامل با سرویس اوربیت روی دستگاه‌های خود و همچنین دیوارهای آتش اعمال کرده و از طریق سرویس اوربیت پیکربندی‌های امنیتی را اعمال کنند. در چنین حالتی کاربر نهایی دیگر نیازی ندارد وصله‌ای را نصب کرده یا میان‌افزاری را به‌روزرسانی کند. لازم به توضیح است که در سرویس اوربیت ترافیک مربوط به تجهیزات اینترنت اشیا فشرده می‌شود که همین موضوع نرخ دریافت و ارسال داده‌ها را افزایش می‌دهد. این لایه دفاعی همچنین قادر است به‌روزرسانی‌ها و وصله‌ها را دریافت کرده و بدون انجام هرگونه عمل دستی آن‌ها را به‌طور خودکار نصب کند. 



منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه سرویس جدید شرکت CloudFlare از دستگاه‌های اینترنت اشیا محافظت می‌کند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات