آل سعود برای خوشایند آمریکا ایران را به جنگ تهدید می کند

آل سعود برای خوشایند آمریکا ایران را به جنگ تهدید می کند
بازدید 121 زمان 2017/05/09 کد خبر 6705

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،فرهاد فلاحتی، در واکنش به تهدید وزیر دفاع عربستان در خصوص ورود جنگ به …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،فرهاد فلاحتی، در واکنش به تهدید وزیر دفاع عربستان در خصوص ورود جنگ به مرزهای ایران، اظهار داشت: شرایط اخیری که در آمریکا یعنی روی کار آمدن ترامپ و رابطه تنگاتنگ آل سعود با آمریکا باید نتیجه اینگونه موضع گیری های ناشیانه باشد.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: ترامپ شرایط بین المللی را متشنج کرد و موضع گیری خصمانه ای علیه بسیاری از کشورها حتی کشورهایی که رابطه خوبی با ایالات متحده داشتند، اتخاذ کرد، بنابراین دور از ذهن نبود که عربستان برای خوشایند آمریکا دست به چنین تهدیداتی بزند.

وی با بیان اینکه عربستان می خواهد در فضای غبار آلود خاورمیانه برای کلاه خود پشمی بسازد، گفت: به نظر می رسد که عربستان می داند هر چقدر نسبت به ایران موضع خصمانه داشته باشد، در روابط بین المللی مهجور خواهد شد و در نهایت منزوی می شود اما مسیری که طی می کند به دلیل سیاست های غلط آل سعود است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: عربستان هنوز سیاست مشخصی در قبال ما اتخاذ نکرده است، از یک سو برای حضور ایران در مراسم حج پای میز مذاکرات می نشیند از طرف دیگر با تجوه به ماهیت دشمنی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران و مقاومت با حوزه خاورمیانه، عربستان می خواهد مدیریت مقابله با ایران را بر عهده بگیرد.

فلاحتی تاکید کرد: البته برای آمریکا فضای مناسب اقتصادی ایجاد شده است چرا که می تواند با فروش تسلیحات نظامی، اقتصاد خود را بهبود ببخشد چرا که عربستان بیشتر تسلیحات نظامی را از ایالات متحده خریداری می کند.

وی با اشاره به سفر ترامپ به عربستان گفت: اسرائیل و آمریکا از ایجاد هراس در آل سعود سود می برند چرا که هراس از ایران منفعت تجاری و اقتصادی برای آمریکا دارد.

این نماینده عنوان کرد: با این حال بعید می دانم عربستان بخواهد در مقابل ایران وارد جنگ شود، چرا که این کشور شاهد دلاوری های ایران در مسائل منطقه از جمله جنگ هشت ساله تحمیلی بود، همه این نشانه ها گویای آن است که عربستان دست به خبطی بزند و با جنگ افروزی علیه ایران، عامل سقوط حکومت آل سعود شود.

با وجود همه تسلیحاتی که خریداری می شود و اظهار نظرهای خصمانه ای که صورت می گیرد، بعید می دانم که تهدیدات آل سعود عملی شود چرا که اگر مهمترین تسلیحات نظامی را داشته باشند در مقابل بنیه دفاعی ایران ذره ای نخواهد بود./

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آل سعود برای خوشایند آمریکا ایران را به جنگ تهدید می کند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات