کارواش ها منبع آلودگی آب های زیرزمینی هستند

کارواش ها منبع آلودگی آب های زیرزمینی هستند
بازدید 113 زمان 2017/05/09 کد خبر 6709

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران؛ با اشاره به آلودگی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمد حسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران؛ با اشاره به آلودگی پساب کارواش ها اظهار داشت: حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ واحد کارواش در شهر تهران در حال فعالیت هستند که از این تعداد فقط نیمی از آن ها مجوز قانونی از اتحادیه کارواش ها را دارند.

بازگیر در ادامه افزود:کارواش های غیر مجاز الزامات محیط زیستی  از جمله تصفیه خانه ،سیستم و پکیج برای فاضلاب ندارند از این رو سال گذشته بیش از ۲۰مورد از این کارواش ها رابرای رفع اشکال  پلمب کردیم وامسال هم تعداد زیادی را شناسایی و برای۴۰ مورد اخطاریه ارسال کردیم،تا در مهلت مقرر اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفت:متخلفانی که برای استاندارد بودن کارواش اقدامات لازم را انجام ندهند، نسبت به پلمب محل اقدام می کنیم وپرونده های آن ها به مراجع قضایی ارسال می شود .

وی در ادامه تصریح کرد:پساب کارواش ها دارای آلودگی هایی مانند :چربی،روغن،فلزات سنگین،مواد شوینده وذرات معلق جامد است که بر کیفیت آب وخاک و محیط زیست تاثیر نامطلوبی دارند از این رو کارواش ها موظف هستند پس از استاندارد کردن فاضلاب نسبت به هدایت آن به آب های زیرزمینی اقدام کنند.

بازگیر با اشاره به تعریف آلودگی محیط زیست افزود:بر اساس قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست مصوبه سال ۵۳؛هر اقدامی که موجب آلودگی محیط زیست باشد را ممنوع اعلام کرده وآلودگی را اینگونه تعریف میکند:پخش یا ریختن مواد به آب،خاک،هوا،یا زمین مصداق آلودگی است.

وی در ادامه گفت:ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی ومحیط زیست را جرم می داند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران درباره آیین نامه توزیع عادلانه آب تصریح کرد:در قانون توزیع عادلانه آب، آیین نامه جلوگیری از آلودگی آب و الزامات قانونی آن آمده است که فلزات سنگین، بسیار سمی و به طبیعت ،خاک،آب آسیب می رساند.بااین اوصاف کارواش ها باید اقدام به استاندارد سازی فاضلاب خود کنند.

بازگیر تاکیدکرد:اتحادیه کارواش ها زیر نظر اصناف فعالیت می کنند از این رو هر تخلفی را به شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ارجاع می دهند تا با آن ها برخورد قانونی لازم انجام شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه کارواش ها منبع آلودگی آب های زیرزمینی هستند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات