پاکستان درقبال مرزهای خود مسئولیت پذیر نیست/ جمهوری اسلامی امکان تأمین امنیت مرز دو کشور را دارد

پاکستان درقبال مرزهای خود مسئولیت پذیر نیست/ جمهوری اسلامی امکان تأمین امنیت مرز دو کشور را دارد
بازدید 147 زمان 2017/05/09 کد خبر 6731

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به تحصن یکهزار زائر پاکستانی در مرز تفتان …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به تحصن یکهزار زائر پاکستانی در مرز تفتان گفت: جمهوری اسلامی به لحاظ مرزبانی تمام امکانات امنیت ساز را در منطقه تحت عمل خود تأمین کرده است و به لحاظ حوزه داخلی شاهد امنیت پایدار هستیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: علیرغم تأمین امنیت مناطق مرزی کشور از سوی جمهوری اسلامی همواره به لحاظ ضدامنیتی از سوی مرز پاکستان و گروه های تروریستی مورد تهدید واقع شده ایم.

وی در ادامه با اشاره به تلاش های مستمر مرزبانی کشور برای عادی سازی امنیت در مرزهای پاکستان عنوان کرد: عوامل ضد امنیتی در آن سوی مرزها قرار دارند که مخل امنیت خاک پاکستان و به خصوص زائران پاکستانی که به قصد زیارت به ایران و عراق از طریق مرز زمینی رفت و آمد می کنند، می شوند.

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به نحوه تأمین امنیتی زائران پاکستانی در خاک پاکستان و بعد از عبور از مرز میرجاوه بیان داشت: هر کاروان پاکستانی که برای زیارت، تجارت یا گردشگری قصد تردد در خاک پاکستان داشته باشد باید اسکورت امنیتی نیز داشته باشد.

وی افزود: اسکورتی از نیروها و ادوات نظامی پاکستان همواره کاروان های زوار پاکستانی را اسکورت کند تا در مسیر داخل خاک این کشور دچار حمله سارقان و گروه های تروریستی نشوند اما همچنان مشکلاتی برای تأمین امنیت جان آنها وجود دارد که اخیرا شاهد موردی هستیم که به علت عدم وجود اسکورت امنیتی زائران پاکستانی در مرز تفتان تحصن کرده اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه پاکستان باید در قبال مرزهای خود مسئولیت پذیر باشد، خاطرنشان ساخت: خاک ایران نباید از سمت خاک پاکستان تهدید شود لذا اگر طرف پاکستانی نمی تواند امنیت مرزهای خود را تأمین کند، جمهوری اسلامی وارد عمل خواهد شد که طبق همه کنوانسیون های بین المللی به خاطر تأمین امنیت داخلی این کار مجاز است و می تواند رأسا وارد شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه پاکستان درقبال مرزهای خود مسئولیت پذیر نیست/ جمهوری اسلامی امکان تأمین امنیت مرز دو کشور را دارد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات