آیا هدف ترامپ از سفر به عربستان سعودی اخاذی میلیارد دلاری از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس است؟

آیا هدف ترامپ از سفر به عربستان سعودی اخاذی میلیارد دلاری از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس است؟
بازدید 175 زمان 2017/05/10 کد خبر 6743

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی ، روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت: «روزنامه سعودی الیوم در شماره  خود به …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی ، روزنامه اینترنتی رأی الیوم نوشت: «روزنامه سعودی الیوم در شماره  خود به نقل از عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با خبرنگاران در واشنگتن نوشت سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی نتیجه تلاشهای زیاد محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد این کشور است. الجبیر همچنین گفت این سفر نشانه احترام ایالات متحده آمریکا به مسئولان عربستان سعودی است».

واقعیتی که جناب وزیر نمی تواند آن را انکار کند این است که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی‌اش درباره نیت خود برای تقویت روابط با عربستان سعودی و کشورهای عربی خلیج (فارس) صحبت کرده بود. این مرد آشکارا و علنی گفته بود که برای باج گرفتن از کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) و وادار کردن آنها به پرداخت سخاوتمندانه در برابر حمایت آمریکا از این کشورها برنامه ریزی می کند.

 ترامپ برای آنکه متقاعد شود به عربستان سفر کند به تلاش های شاهزاده محمد بن سلمان نیازی ندارد. محمد بن سلمان توافقنامه هایی را امضا کرده است که به موجب آن عربستان  در چهار سال آینده ۲۰۰ میلیارد دلار به دولت ترامپ پرداخت خواهد کرد اما ترامپ که فردی کارآزموده است برای به دست آوردن میلیاردها دلار دیگر تلاش می کند و بدون توجه به خواسته کشورهای خلیج (فارس) یا کشورهای عربی می خواهد اوضاع منطقه را بر اساس مشخصات آمریکایی _ اسرائیلی سر و سامان بدهد.

دولت ترامپ میلیاردها دلار از عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی خلیج (فارس) را به عنوان بهای این سفر فرخنده تصاحب خواهد کرد.

عربستان سعودی با مشارکت در جنگ عراق و ایران، جنگ خلیج (فارس) و جنگ های سوریه، یمن و عراق در بحرانی شدن اوضاع امنیتی منطقه نقش داشت و با گفتمان وهابی و تکفیری دینی خود و حمایت از احزاب و گروه های افراطی اسلامگرا به درگیری های قومی و مذهبی دامن زد و ترامپ به این مسائل واقف است.

سفر ترامپ به عربستان سعودی و دیدارهایی که قرار است با مسئولان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) و برخی مسئولان عربی داشته باشد نشان از پافشاری وی برای تقویت مشارکت آمریکا با برخی کشورهای عربی و اسرائیل و علنی کردن این مشارکت به منظور رویارویی با محور روسیه و ایران در منطقه، اخاذی از عربستان سعودی و کشورهای خلیج (فارس) و وادار کردن آنها برای پرداخت صدها میلیارد دلار به دولت آمریکا به عنوان بهای سلاح و محافظت و سرمایه گذاری در بازار آمریکا و همچنین سازش بر سر مسئله فلسطین و گسترش نفوذ آمریکا و اسرائیل در منطقه و سلطه بر سرنوشت این کشورها حکایت دارد.

نویسنده در پایان تأکید کرد: نه از ترامپ، نه از دولتش و نه از سفر وی فایده ای عاید ما عرب‌ها نخواهد شد چون ما هزینه را پرداخت خواهیم کرد اما آمریکا تصاحب خواهد کرد، اسرائیل قوی تر خواهد شد و توسعه خواهد یافت، فلسطین پایمال خواهد شد، چه بسا میلیون ها عرب آواره و کشته شوند و حکومت فرمانروایان کشورهای عربی مانند سلسله ملوک الطوایف اندلس پایان خواهد یافت.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آیا هدف ترامپ از سفر به عربستان سعودی اخاذی میلیارد دلاری از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس است؟

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات