نگران تاثیر کمک مالی کانادا به آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستی آزمایی هستیم

نگران تاثیر کمک مالی کانادا به آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستی آزمایی هستیم
بازدید 135 زمان 2017/05/13 کد خبر 6821

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ولی الله نانواکناری در واکنش به کمک مالی کانادا به آژانس بین المللی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، ولی الله نانواکناری در واکنش به کمک مالی کانادا به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای راستی آزمایی از ایران اظهار داشت: کمک کردن به سازمان های بین المللی از جمله رسوم جوامع بین المللی است اما موضوع این است که گاهی این کمک ها باعث می شود مسیر ارائه گزارش ها تغییر می کند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص راستی آزمایی از برنامه هسته ای ایران باید تاکید کرد که ما بر تعهدات خود در برجام پایبند هستیم و همه شواهد حاکی از صداقت ایران است.

وی گفت: با این حال این نگرانی وجود دارد که با کمک های مالی و  در واقع رشوه دادن ها نفوذ کشورها در سازمان های بین المللی افزایش پیدا کند و در نهایت منجر به ارائه گزارشی نادرست از فعالیت هسته ای ایران شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سابقه برخی کشورها از جمله عربستان نشان داده است که با پول و رشوه توانسته اند مانع انتشار گزارش های اثرگذار شود، بنابراین لازم است کانادا کمک مالی خود را شفاف سازی کند.

نانواکناری عنوان کرد: این نگرانی وجود دارد که با کمک های مالی آژانس بین المللی انرژی اتمی مانند برخی سازمان های بین المللی دیگر گزارش صحیح و منطبق بر واقعیت را کنار گذاشته و گزارشی نادرست از عملکرد ایران در فعالیت هسته ای ارائه دهد.

دولت کانادا اعلام کرده است برای حمایت از  راستی‌آزمایی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران، از سال ۲۰۱۴ مبلغ ۱۰ میلیون دلار به این نهاد سازمان ملل کمک کرده است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نگران تاثیر کمک مالی کانادا به آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستی آزمایی هستیم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات