نوسازی ۹۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ناجا

نوسازی ۹۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ناجا
بازدید 252 زمان 2017/05/17 کد خبر 6948

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  سردار “سید محمد رضا سید احمدیان” در بیست و چهارمین همایش “مدیران و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  سردار “سید محمد رضا سید احمدیان” در بیست و چهارمین همایش “مدیران و روسای بهداشت، امداد و درمان” با اشاره به تدابیر و رهنمودهای فرمانده ناجا مبنی بر ساماندهی،تقویت و تجهیز بیمارستان های ناجا بر رویکرد پدافند غیرعامل و افزایش توانمندی در طب های انتظامی و رزم و نیز امداد و نجات و انتقال مجروحان تاکید کرد.

وی ضمن تشریح عملکرد سه سال اخیر معاونت بهداد، به افتتاح چندین بیمارستان، پلی کلینیک، مرکز جراحی و درمانگاه در استان‌های کشور و نیز راه اندازی درمانگاه قلب و عروق بهداد فاتب، بخش آنکولوژی بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج) و بخش زنان و زایمان بیمارستان ثامن الائمه(ع) ناجا در مشهد و تجهیز مراکز درمانی را از اقدامات شاخص این معاونت طی چند سال اخیر اشاره کرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نوسازی ۹۰ درصد تخت های بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا، بیان داشت: طی سه سال اخیر، ۷۰ درصد از تخت های بیمارستان های ناجا که عمری بالغ بر ۳۰ سال داشتند، نوسازی شدند و ۲۰ درصد باقیمانده به آخرین بیمارستان های افتتاح شده ناجا در کرمان و تبریز اختصاص دارد.

سردار سیداحمدیان به پیشرفت ها و دستاوردهای بهداد ناجا در زمینه سامانه های تخصصی به ویژه در حوزه فاوا اشاره و اتوماسیونیزه کردن معاینات بدو استخدام، ایجاد سامانه جامع بیمارستانی، سامانه معاینات ادواری شورای پزشکی کارکنان، معاینات پزشکی مشمولان وظیفه، پرونده الکترونیک دندانپزشکی و اتصال به شبکه اینترنتی ملی با هماهنگی مبادی مربوطه را از مهمترین اقدامات این حوزه برشمرد.

وی با اشاره به آثار مطلوب این سامانه های تخصصی در پیشگیری از جرایم، اتلاف وقت و همچنین تکریم مراجعین آن را جهشی بزرگ در حوزه مدیریت امور دانست.

این مقام ارشد انتظامی به اقدامات معاونت بهداد در راستای تحقق توانمندی در “طب انتظامی و طب رزم، امداد و نجات و انتقال مجروحان” به برگزاری ۲۰۰ رزمایش در استان های کشور طی سه سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: بیمارستان های ناجا نیز هرساله به طور جداگانه، صحنه برگزاری یک رزمایش با سناریو های مختلف اعم از سیل، زلزله، اغتشاش همچنین سناریوهای حوزه جنگ نوین اعم از “حملات هسته ای، میکروبی و شیمیایی”بودند.

معاون بهداد ناجا همچنین برگزاری دوره مربیگری “پدافند غیر عامل و جنگ های نوین” برای ۱۵۰ نفر از کارکنان، آموزش ۴۵ هزار نفر در حوزه “خودامدادی و دگر امدادی”، همایش” پرستاری و مدیریت بحران در نیروهای مسلح” و توزیع ۱۵۰ خودروی آمبولانس در مراکز و معاونت های تابعه و دو دستگاه سامانه درمانگاه سیار برای پشتیبانی از ماموریت های ناجا را از دیگر برنامه های اجرایی این معاونت در راستای تحقق توانمندی در “طب های انتظامی و رزم، امداد و نجات و انتقال مجروحین” طی سه سال اخیر عنوان کرد.

سردار سید احمدیان با اشاره به تاکیدات فرمانده ناجا بر جذب و به کارگیری نیروهای متخصص به فعالیت ۶۷۲ نفر از کارکنان بهداد از کاردانی تا “فلوشیپی و فوق تخصصی” اشاره و خاطرنشان کرد: ۵۰۰ نفر از این تعداد منتصب و ۱۷۲ نفر نیز در حال گذراندن دوره در دانشگاه علوم پزشکی ارتش هستند.

وی، شرکت فعال معاونت بهداد ناجا در ۲ دوره کنگره طب انتظامی در کشورهای اندونزی و روسیه و انتشار منظم فصلنامه طب انتظامی و ارتقای کیفی آن مطابق با شاخص های علمی -پژوهشی وزارت بهداشت را به عنوان عملکرد این معاونت در سال های اخیر حائز اهمیت دانست.

سردار سید احمدیان از صدور ۸۶ هزار جلد دفترچه سلامت برای کارکنان طی فرآیند معاینات ادواری خبر داد و گفت: تشکیل مرکز مستقل سلامت روان از نظر تشکیلاتی با حمایت طرح و برنامه و بودجه ناجا و ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین برگزاری اولین همایش “پلیس، روانشناسی و مشاوره” از دیگر برنامه های اجرایی این معاونت در سال های اخیر است.

همایش سراسری رؤسا و مدیران معاونت بهداد ناجا هرساله با هدف بررسی راهکارهای تطبیق برنامه‌های بهداشت، امداد و درمان ناجا با فرمایشات نوروزی فرماندهی معزز کل قوا، مدیریت منابع، انضباط مالی و برنامه محور بودن مراکز درمانی، پشتیبانی اثربخش، کارآمد و همه جانبه امور طب پیشگیری و بهداشت آحاد کارکنان و خانواده‌های آنها، افزایش توانمندی در حوزه طب انتظامی، طب رزم و امداد، نجات و انتقال مجروحین و مصدومین، ارتقای سطح پژوهش و آموزش تخصصی، ساماندهی، تقویت و تجهیز مراکز درمانی ناجا در سطح کشور با تاکید بر رویکرد پدافند غیر عامل و ارتقای کیفیت خدمات و افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت در مراکز درمانی ناجا برگزار می شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نوسازی ۹۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ناجا

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات