تیلرسون در عربستان، از احتمال گفتگوی مستقیم با مقامات ایرانی سخن گفت

تیلرسون در عربستان، از احتمال گفتگوی مستقیم با مقامات ایرانی سخن گفت
بازدید 111 زمان 2017/05/21 کد خبر 7058

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا که در ریاض به سر می‌برد، امروز …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا که در ریاض به سر می‌برد، امروز (یک‌شنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «عادل الجبیر»، همتای‌ عربستانی‌اش، اظهار داشت هرگز تماس تلفنی با ایران و یا هر کشور دیگری که خواهان «گفتگوی سازنده» باشد، را رد نمی‌کند. 
تیلرسون این اظهارات را پس از امضای قرارداد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری واشنگتن-ریاض از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، بیان کرد. این قرارداد با رقیب ایران (عربستان سعودی) و با هدف مقابله با تهران و [به اصطلاح] مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه منعقد شده است. 

در ادامه مطلب آمده است: امضای این معاهده تسلیحاتی و انتخاب عربستان به عنوان مقصد نخستین سفر خارجی ترامپ در مقام رئیس جمهور آمریکا، بیانگر تقویت روابط میان دو کشور است. 

تیلرسون در کنفرانس خبری مشترک خود با الجبیر، اظهار داشت: درخصوص اینکه آیا من (به تماس تلفنی دیپلماتیک از سوی ایران) پاسخ خواهم داد یا خیر، باید بگویم من هرگز هیچ تماسی را بر روی کسانی که خواهان «گفتگوی سازنده» باشند، قطع نمی‌کنم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود ما به احتمال زیاد، «در زمان مناسب» با یکدیگر گفتگو خواهیم کرد. وی همچنین اظهار داشت: امیدوارم روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری‌ خود به آزمایشات موشکی کشورش پایان دهد.

تیلرسون همچنین در خصوص معاهده تسلیحاتی میان آمریکا و عربستان گفت: این قرارداد که لحظاتی پیش به امضا رسید، باعث افزایش توانایی عربستان در تأمین امنیت سایبری، مبارزه با «تروریسم!» و تقویت این کشور در زمینه تجهیزات دفاع هوایی و موشکی خواهد شد. وزیر امور خارجه آمریکا همچنین افزود این قرارداد تسلیحاتی باعث ایجاد شغل در بخش نظامی آمریکا می‌شود.  

آمریکا در حالی معاهده تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری را با عربستان به امضا می‌رساند که این کشور بزرگترین حامی مالی و نظامی گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق به‌شمار می‌رود. همچنین، جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی در یمن علیه غیرنظامیان بیگناه و قتل عام زنان و کودکان یمنی به دست مزدوران رژیم آل سعود اعتراض گروه‌های حامی حقوق بشر را به دنبال داشته است.   

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تیلرسون در عربستان، از احتمال گفتگوی مستقیم با مقامات ایرانی سخن گفت

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات