نشست امنيتي ۱۰۰ کشور در روسيه؛ مذاکرات شمخاني و اعلام مواضع ضدتروريستي ايران

نشست امنيتي ۱۰۰ کشور در روسيه؛ مذاکرات شمخاني و اعلام مواضع ضدتروريستي ايران
بازدید 127 زمان 2017/05/23 کد خبر 7122

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، شمخاني هنگام ورود به فرودگاه مورد استقبال مهدي سنايي سفير جمهوري اسلامي ايران …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، شمخاني هنگام ورود به فرودگاه مورد استقبال مهدي سنايي سفير جمهوري اسلامي ايران در فدراسيون روسيه و هيات روسي قرار گرفت.

براساس برنامه تنظيم شده، شمخاني در هشتمين کنفرانس بين المللي مقام هاي بلندپايه امنيتي و همچنين کارشناسان ارشد اين حوزه که يکي از موضوع هاي آن مبارزه با تروريسم است، شرکت و سخنراني خواهد کرد.

محورهاي اين نشست سه روزه که به ميزباني شوراي امنيت ملي فدراسيون روسيه برگزار مي شود، امنيت اطلاعاتي و سايبري، بررسي تهديدها و چالش هاي منطقه اي و جهاني، مقابله با پديده هاي بحران ساز در اين زمينه ها و شکل گيري راهکارهاي مقابله با آنها از جمله در قالب همگرايي کشورها و اجراي سياست هاي مشترک است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي و رئيس هيات ايراني قرار است در اين نشست که در شهر ته ور شمال غرب استان مسکو برگزار مي شود، ضمن تبيين شرايط امنيتي و تحولات سياسي و اقتصادي منطقه، راهبردها و تجربيات جمهوري اسلامي براي ايجاد زمينه هاي مقابله مشترک با پديده تروريسم را ارائه کند.

همچنين با توجه به همکاري هاي تهران و مسکو در زمينه هاي مختلف مرتبط با اين حوزه، شمخاني در جريان حضور در روسيه با مقام هاي اين کشور ديدار و مذاکره خواهد کرد.

شمخاني در فرودگاه مسکو به خبرنگاران گفت که نشست بين المللي امنيتي براي ارتقاي امنيت بويژه عرصه مبارزه با تروريسم سودمند است.

وي همچنين به ابتکار ايران و روسيه براي برگزاري اولين نشست دبيران شوراي امنيت ملي کشورهاي عضو ائتلاف ضدتروريسم همپيمان سوريه در جريان اين سفر اشاره کرد.

شمخاني در ادامه با ضروري خواندن تداوم رايزني و همکاري هاي نزديک تر کشورهاي مهم و صاحب نقش در امنيت بين المللي با هدف کاهش مخاطرات و بحران هاي امنيتي در چارچوب راهبرد ايجاد صلح و ثبات جهاني، تاکيد کرد که جهان بيش از هميشه نيازمند دور شدن از ديدگاهها و اقدام هاي خشونت بار وافراط گرايانه است، اما برخي کشورها با پيشينه بد حمايت از تروريسم و استفاده از درآمدهاي نفتي منطقه را به انبار سلاح هاي غربي تبديل مي کنند و ناامني و خشونت را گسترش مي دهند.

مقام عالي ايران در پايان گفت که امنيت ملت ها و کشورها بر افزايش مشارکت در تعيين نظام ها و ساختارهاي سياسي استوار است و از اين رو از ديدگاه جمهوري اسلامي، انباشت جنگ افزاها هيچگاه امنيت آفرين نيست و سرنوشت صدام نيز نمونه اين وضعيت است. 

شمخاني همچنين در جريان سفر به مسکو با رئيسان هيات هاي چند کشور حاضر در نشست امنيتي بويژه هم پيمانان جمهوري اسلامي ايران با محور پيشبرد ابتکارهاي مشترک سياسي، نظامي در اجلاس مبارزه با تروريسم ديدار و مذاکره مي کند.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه نشست امنيتي ۱۰۰ کشور در روسيه؛ مذاکرات شمخاني و اعلام مواضع ضدتروريستي ايران

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات