هکرهاي روسي در حال ارسال بدافزار از طريق توييتر براي کارمندان پنتاگون هستند

هکرهاي روسي در حال ارسال بدافزار از طريق توييتر براي کارمندان پنتاگون هستند
بازدید 606 زمان 2017/05/23 کد خبر 7124

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، اين خبر که از طريق جامعه اطلاعاتي آمريکا به دست تايمز رسيده است، نشان مي‌دهد عوامل دولت …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل، اين خبر که از طريق جامعه اطلاعاتي آمريکا به دست تايمز رسيده است، نشان مي‌دهد عوامل دولت روسيه تا کنون اين بدافزارها را به بيش از ۱۰ هزار نفر از کارمندان وزارت دفاع ايالات متحده ارسال کرده‌اند.
اواخر هفته گذشته، بسته به تمايلات کارمندان پيام‌هايي همراه با لينک مربوط به رويدادهاي ورزشي اخير يا مراسم اسکار از طريق توييتر براي آنها ارسال شده بود که با کليک روي لينک‌ها، اين افراد به سرورهاي کنترل شده توسط روسي‌ها هدايت شده و اجازه دانلود برنامه‌اي را مي‌دادند که به واسطه آن، هکرها قادر به کنترل گوشي موبايل، کامپيوتر يا حساب توييتر کارمندان پنتاگون بودند.
ارسال بدافزار از طريق توييتر يکي از روش‌هاي جديد هکرهاي روسي است
ارسال بدافزار از طريق توييتر يا شبکه هاي اجتماعي مشابه را مي‌توان يکي از روش‌هاي جديد روسي‌ها براي نفوذ سياسي در نظر گرفت. گاهي اوقات از اين ترفند براي نفوذ بر افراد خاص نيز استفاده مي‌شود. همراه با انتشار اين اطلاعات، خبرگزاري تايمز از استفاده از يک سرباز ۴۲ ساله روسي در پوشش يک خانم خانه‌دار آمريکايي در اوکراين به منظور تحت تاثير قرار دادن گفتگوهاي سياسي نيز خبر داده است.
در گذشته، ردپاي حساب هاي کاربري تقلبي توييتر به عنوان يکي از مشکلات هميشگي که در واقع ربات‌هاي ساخته شده توسط هکرها بودند نيز در انتخابات آمريکا و تحت تاثير قرار دادن موازين سياسي ديده شده بود. در ماه اکتبر، تحليل‌گران موفق به کشف شبکه‌اي از حساب‌هاي کاربري بدون دنبال کننده يا بدون فالوئر شده بودند که با جعل هويت برخي نوجوانان، در جهت منافع ترامپ فعاليت داشتند. کارشناسان اف بي آي نيز به دنبال تحقيقات گسترده خود در رابطه با انتخابات رياست جمهوري آمريکا در سال ۲۰۱۶، در حال بررسي شبکه‌اي مشابه از ربات‌هاي توييتر هستند که به نظر هدف آنها، تاثيرگذاري در انتخابات بوده است.
زماني که دونالد ترامپ به عنوان رييس جمهور مردم آمريکا انتخاب شد، بسياري از افراد نسبت به بدافزارهاي موجود در توييتر ابراز نگراني کردند چرا که ترامپ نسبت به ارسال توييت‌هاي خود با گلکسي اس ۳ در اين شبکه اجتماعي اصرار زيادي داشت. به تازگي نيز وي در حال ارسال توييت از طريق گوشي آيفون بوده و هنوز جزئيات مربوط به دستکاري سيستم امنيتي آن مشخص نشده است.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه هکرهاي روسي در حال ارسال بدافزار از طريق توييتر براي کارمندان پنتاگون هستند

“۵” قانون کلی برای امنیت بیشتر در اینترنت

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل؛ اطلاعات از طریق اینترنت به تمام جهان ارسال می شود، آنهم با سرعتی که قبل از …

آخرین اخبار و مقالات