اولین نظارت آزمایشی در مرکز عملیات اضطراری انجام شد

اولین نظارت آزمایشی در مرکز عملیات اضطراری انجام شد
بازدید 585 زمان 2017/05/24 کد خبر 7168

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، این جلسه امروز ۲ خرداد با حضور …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، این جلسه امروز ۲ خرداد با حضور نمایندگان عضو مرکز شامل سازمان هواپیمایی کشوری، پلیس فرودگاه، سپاه حفاظت هواپیمایی و واحدهای ایمنی و آتشنشانی، ارتباطات و ناوبری، مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، دفتر نظارت بر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، فرودگاه مهرآباد، نماینده هیئت مدیره شرکت و مشاور عملیات فرودگاهی مدیرعامل و غیره برگزار شد.
 در این جلسه عملیات دوسالانه طرح اضطراری فرودگاه گرگان به عنوان اولین آزمایش نظارت بر بحران‎های فرودگاهی به صورت نمایش زنده و همزمان مورد پایش قرار گرفت و حاضران به تبادل نظر و بیان نظرات خود در مورد کاربردی‎تر شدن شرایط مرکز پرداختند.
 همچنین مقرر شد در آینده‎ای نزدیک به منظور آمادگی و هماهنگی اعضای این مرکز و شناسایی نقاط قوت و ضعف، سناریویی برای برگزاری یک مانور طرح اضطراری ویژه این مرکز تدوین و اجرا شود.
 مرکز عملیات اضطراری و نظارت کیفی در سنتر قدیم و نزدیک به فرودگاه مهرآباد قرار دارد که با امکاناتی پیشرفته و از طریق دوربین‎های قدرتمند نصب شده در فرودگاه‎های سراسر کشور امکان پایش، کنترل و هدایت از راه دور فرودگاه‎ها را در شرایط بحرانی فراهم می‎کند و نقش بسیار مهمی در مدیریت درست بحران‎های احتمالی حاصل از بروز سوانح هوایی و بلایای طبیعی خواهد داشت.
 در این مرکز برای هر یک از نمایندگان بخش‎های عضو و همچنین برای برگزاری نشست‎های خبری و خبرنگاران فضا و امکانات لازم به صورت جداگانه دیده شده است و هریک از اعضا می‎توانند با سرعت و دقت در کنترل شرایط و عادی سازی اوضاع نقش ایفا کنند.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اولین نظارت آزمایشی در مرکز عملیات اضطراری انجام شد

آخرین اخبار و مقالات