لوموند: حمایت ایران از تروریسم بین المللی دروغ محض است

لوموند: حمایت ایران از تروریسم بین المللی دروغ محض است
بازدید 117 زمان 2017/05/30 کد خبر 7416

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، تارنمای این روزنامه پرشمارگان فرانسوی در ادامه این گزارش افزود: دونالد ترامپ رئیس …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، تارنمای این روزنامه پرشمارگان فرانسوی در ادامه این گزارش افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، ایران را به سازماندهی اصلی تروریسم بین المللی متهم می کند. گروهی از محققان در مقاله لوموند اعلام می کنند که این دروغ محض است، در حالی که تغییرات عمیقی در کشور [ایران] رخ داده است.
لوموند: حمایت ایران از تروریسم بین المللی دروغ محض است

در این گزارش به قلم «تییری کوویل» اقتصاددان و محقق موسسه روابط بین الملل و راهبردی (IRIS)، «برنارد اورکاد» جغرافی دان و مدیر تحقیقات مرکز ملی تحقیقات علمی و «آزاده کیان» جامعه شناس، آمده است: زمانی که با انتخاب مجدد حسن روحانی، گشایش بین المللی بازگشت ناپذیر ایران پیش بینی می شد، رئیس جمهور آمریکا، ایران را به عنوان حامی مالی اصلی و سازمان دهنده تروریسم بین المللی توصیف کرد.

لوموند افزود: چگونه اروپا و فرانسه که به طور مستقیم توسط تروریسم اسلامی افراطی تحت تاثیر قرار گرفته اند، خواهند توانست در مقابل این «جایگزین حقیقت» – دروغ ها – که کار همیشگی رئیس جمهوری آمریکا است، واکنش نشان دهند؟

در ادامه این گزارش با انتقاد از رسانه های ایران، آمده است: گمراه شدن در تجزیه و تحلیل تغییرات در جمهوری اسلامی، ما را در معرض این خطر قرار می دهد که آنچه از بی ثباتی این کشور و گسترش هرج و مرج در آن تصور می کنیم، همچون آنچه در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه اتفاق می افتد، باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: بیش از پیروزی ‘اعتدالگرایی’، انتخاب مجدد حسن روحانی در ایران همان ‘جمهوری’ است. قدرت مبارزه در نهایت به خواست اکثریت منجر می شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه لوموند: حمایت ایران از تروریسم بین المللی دروغ محض است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات