کاهش ۸ درصدی حوادث ناشی از کار در استان همدان طی سال گذشته

کاهش ۸ درصدی حوادث ناشی از کار در استان همدان طی سال گذشته
بازدید 754 زمان 2017/06/01 کد خبر 7543

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، احمد توصیفیان بعداز ظهر پنج شنبه در دیدار معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، احمد توصیفیان بعداز ظهر پنج شنبه در دیدار معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: یکی از وظایفی که قانون گذار در ماده ۹۶ قانون کار بر عهده بازرسی کار قرارداده، رسیدگی به حوادث ناشی از کار در کارگاه های مشمول و تجزیه و تحلیل عمومی و آماری اینگونه موارد به منظور پیشگیری حوادث است.


وی گفت: در این راستا تمامی حوادث ناشی از کار در کارگاه های مشمول قانون کار پس از انعکاس به اداره بازرسی کار، توسط بازرسان کار کشور بررسی و گزارش فنی و تخصصی آن به مرجع  قضایی ارسال می شود.


توصیفیان افزود: حوادث بررسی شده توسط بازرسان کار به عنوان یک حلقه در چرخه مدیریت دانش، منبع ارزشمندی است که می تواند مورد استفاده دست اندرکاران و علاقمندان امور ایمنی قرار گرفته و زمینه استفاده و تولید دانشهای جدید را در این حوزه فراهم کند.


وی فراهم کردن شرایط ایمنی، آموزش و نظارت را سه رکن اصلی عنوان کرد که باید در کارگاهها و واحدهای تولیدی رعایت شود و گفت: رعایت این سه رکن موجب کاهش حوادث ناشی از کار است.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در ادامه به ارائه آمار از عملکرد اداره کل تعاون کار در سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال گذشته  ۵۹۷۲ بازرسی ادواری و ۲۵۹۰ فقره بازرسی موردی انجام شده و در این مدت ۷۷۸۵فقره ابلاغیه رفع نقص کارگاهی و۲۰۷ مورد ابلاغیه رفع نقص حادثه برای پیشگیری از وقوع مجدد حوادث مشابه صادر شده است.


وی گفت: در راستای افزایش حفاطت و ارتقای ایمنی در سال گذشته تعداد ۴۰۹ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاههای مشمول قانون کار استان همدان تشکیل و تعداد ۱۳۷۳ صورتجلسه کمیته مزبور به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی استان واصل شده است.


توصیفیان با اشاره به برگزاری دوره های آموزش ایمنی گفت: طی سال گذشته ۷۹ دوره آموزش ایمنی با حضور ۱۸۳۷ نفر برای کارگران برگزار و ۴۲ دوره آموزشی نیز با حضور ۵۲۰ نفر برای کارفرمایان برگزار شد.


وی در ادامه با اشاره به  کاهش ۸ درصدی حوادث ناشی از کار درسال گذشته خواستار همکاری و تلاش سایر دستگاه های مسئول به منظور کاهش آمار بروز حوادث ناشی از کار شد و گفت: گسترش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای مشمول از اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این کمیته ها نقش پررنگی در ارتقای ایمنی و بهداشت در محیط های کار و پیشگیری از حوادث ناشی از کار دارند.

منبع : مهر


خبر های مشابه کاهش ۸ درصدی حوادث ناشی از کار در استان همدان طی سال گذشته

کاهش ۲۷ درصدی مرگ افراد در حوادث کار سیستان و بلوچستان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار …

۳۰ کارگاه ناایمن ساختمانی در مازندران پلمب شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، کامران اصغری اظهار داشت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان …

حوادث کار در مازندران ۸۱ قربانی گرفت

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، علی عباسی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد …

حوادث ناشی از کارعلیرغم رشد جمعیت کارگری ثابت ماند/فوت ۸۴۲ کارگر

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی مظفری در گفتگو با با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار در سال گذشته گفت: …

آخرین اخبار و مقالات