اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم مردم بهترین راه برای پیشگیری و مقابله با تب کریمه-کنگو است

اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم مردم بهترین راه برای پیشگیری و مقابله با تب کریمه-کنگو است
بازدید 165 زمان 2017/06/03 کد خبر 7595

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان در جلسه پدافند زیستی …



پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرنگار پایداری ملی، مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان در جلسه پدافند زیستی که پیرامون تبادل نظر و بررسی موضوع بیماری CCHF  تب کریمه کنگو که با حضور مدیران کل دامپزشکی، محیط زیست، عشایری و جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما در استانداری تشکیل شده بود. بهترین راه را برای پیشگیری و مقابله با تب کریمه کنگو اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم مردم برشمرد.
اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم مردم بهترین راه برای پیشگیری و مقابله با تب کریمه-کنگو است
ایرج کارخائی افزود فرهنگ سازی در بین مردم با کمک صداوسیما، رسانه ها، مطبوعات و فضای مجازی بصورت هوشمندانه و هنرمندانه می تواند از شیوع این بیماری خطرناک جلوگیری کند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچگونه آثاری از بیماری تب کریمه کنگو در استان سمنان مشاهده نشده است. بر آمادگی کامل دستگاههای اجرایی حوزه پدافند زیستی به منظور پیشگیری و مقابله با این بیماری در سطح استان سمنان تاکید نمود.
مدیر کل پدافند غیرعامل استان افزود بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک انسان و دام است و کاملا قابل پیشگیری که با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی می توان از نشر و شیوع آن جلوگیری کرد.
کارخائی با توجه به موقعیت مهم استان سمنان از لحاظ آب و هوایی و راههای ارتباطی و ورود و خروج محصولات غذایی و همجوار با استانهای دیگر افزود. استان سمنان منطقه وسیع و دارای محصولات غذایی، کشاورزی و عشایری و محیط زیست وسیع است که می طلبد تا مسائل مربوط با تهدیدات زیستی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان سلامت مردم را از جمله محور مهم برای دستگاههای مختلف برشمرد و افزود سالم بودن غذا خصوصا گوشت مصرفی در ایام ماه مبارک رمضان از برنامه های مهم دستگاههای مربوطه است که باید تلاش کنند فضای آرام و اعتمادی را در بین مردم ایجاد کنند.
در ادامه دکتر سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان ضمن اعلام عدم مشاهده هرگونه بیماری تب کریمه کنگو در استان گزارش کاملی را از وضعیت شیوع بیماریهای و راههای مقابله آن و اقداماتی را که از ابتدای سال تاکنون در پیشگیری از شیوع این بیماری انجام دادند و ارائه کردند.
در ادامه دکتر دامنگیر مدیرکل محیط زیست استان خواستار رسیدگی هرچه بیشتر به وضعیت کشتارگاه های استان برای حفظ محیط زیست در سطح استان شد. وی همچنین توجه به محل نگهداری دام و توجه به ورود و خروج دام را از استان از جمله موارد مهم رعایت و پیشگیری از این بیماری برشمرد. همچنین دکتر حسینی مدیرکل عشایری استان ضمن ارائه گزارش بر برگزاری دوره های آموزشی برای عشایر در این حوزه تاکید کرد.

Normal
۰

false
false
false

EN-US
X-NONE
FA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عموم مردم بهترین راه برای پیشگیری و مقابله با تب کریمه-کنگو است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات