دستورالعمل مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در اصفهان تدوین شد

دستورالعمل مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در اصفهان تدوین شد
بازدید 121 زمان 2017/06/03 کد خبر 7600

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزاش پایداری ملی، علیرضا کیخایی اظهار داشت: با توجه به موارد اخیر بیماری تب خونریزی دهنده …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزاش پایداری ملی، علیرضا کیخایی اظهار داشت: با توجه به موارد اخیر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، در نخستین جلسه کمیته قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دستورالعملی با توجه به پروتکل‌های کشوری برای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو تدوین شد.

وی بیان داشت: بر این اساس باید به عموم مردم، ارگانها و سازمان های مختلف برای کنترل این بیماری اطلاع رسانی شود.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل استان اصفهان تصریح کرد: در همین راستا، مقرر شد که همه شبکه‌های بهداشت و درمان با حضور تیم‌های امدادی و سازمان‌های مرتبط با بیماری‌های زیستی، یک رزمایش زیستی برای نحوه برخورد با بیماری تب کریمه کنگو برگزار کنند.

وی اضافه کرد: در نخستین جلسه کمیته قرارگاه زیستی پدافند غیر عامل که با موضوع بحران‌های زیستی برگزار شد، دو دستگاه آمبولانس ۳۱۵ به عنوان خودروهای واکنش سریع در حوادث زیستی تجهیز شده اند.

کیخایی با اشاره به اینکه این آمبولانس ها، ویژه حوادث CBRNE شامل حوادث شیمیایی، هسته ای، میکروبی،انفجاری و پرتوزا هستند، اضافه کرد: همچنین خودروی مخابراتی مدیریت بحران نیز برای این منظور در نظر گرفته شده که می تواند در صورت قطع ارتباط در بحران، به عنوان پست فرماندهی عملیات سیار کارایی داشته باشد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دستورالعمل مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در اصفهان تدوین شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات