اعلام تعمیر و نگهداری آب سنگین اراک نشان از ورود ایران به حوزه فنی هسته ای است

اعلام تعمیر و نگهداری آب سنگین اراک نشان از ورود ایران به حوزه فنی هسته ای است
بازدید 127 زمان 2017/06/05 کد خبر 7624

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی ،حشمت الله فلاحت پیشه ، در خصوص گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی ،حشمت الله فلاحت پیشه ، در خصوص گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت هسته ای ایران اظهار داشت: چندمین گزارش آژانس است که بعد از برجام  منتشر می شود و نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجامی خود عمل کرده است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه برجام  سه ضلع دارد، ادامه داد: یکی از اضلاع مثلث برجام، تکالیف هسته ای ایران است، بر این اساس ایران باید بازرسی ها و تعدیل در برنامه هسته ای را پذیرا باشد که گزارش اخیر نشان می دهد در این حوزه ایران به تکالیف خود عمل کرده و در قبال جامعه جهانی و طرفین قرارداد هسته ای تخطی نداشته است.

وی گفت: ضلع دیگر مثلث برجام به حقوق هسته ای ایران بر می گردد، عملا رفتارها، قراردادها و معاملات هسته ای که ب ایران صورت می گیرد حاکی از این است که جمهوری اسلامی عضو باشگاه فناوری و صنعت هسته ای محسوب می شود و روند تقویت فناوری هسته ای در ایران در حال طی شدن است.

این نماینده مجلس با اشاره به تحریم ها تاکید کرد: لغو، تعلیق و هر موضوعی مرتبط با تحریم ها در وظایف آژانس بین المللی انرژی اتمی تعریف نشده است و کشورهای مختلف از جمله آمریکا که در این زمینه کارشکنی می کنند تحت نظارت این مرجع بین المللی قرار ندارند.

فلاحت پیشه در خصوص تعمیر و نگهداری آب سنگین اراک که در گزارش آژانس به آن اشاره شده است، گفت: اینکه اعلام می شود آب سنگین تحت تعمیر و نگهداری است نشان می دهد ایران به حوزه فنی هسته ای نیز ورود کرده است که جای نگرانی ندارد.

وی در خصوص استناد به گزارش های آژانس برای اعلام بدعهدی آمریکا اظهار داشت: برای اعلام بدعهدی در برجام مکانیزمی در نظر گرفته شده است و می توان از همان مسیر اعتراض خود را به بدعهدی و کارشکنی آمریکا اعلام کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حال از آنجایی که یکی از اضلاع برجام خوش عهدی ایران است و در گزارش آژانس به آن تاکید شده است، می توانیم با استناد به این گزارش ها نسبت به بدعهدی آمریکا در چارچوب برجام استناد کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه در گزارش فصلی خود تایید کردکه فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب توافق هسته ای برنامه جامعه اقدام مشترک (برجام) بوده است./

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اعلام تعمیر و نگهداری آب سنگین اراک نشان از ورود ایران به حوزه فنی هسته ای است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات