تحلیل غربی ها از آغاز جنگ نیابتی عربستان با ایران

تحلیل غربی ها از آغاز جنگ نیابتی عربستان با ایران
بازدید 99 زمان 2017/06/06 کد خبر 7684

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، پایگاه اینترنتی ای‌بی‌سی نیوز در گزارشی به قطع روابط دیپلماتیک چهار کشور عربستان، …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، پایگاه اینترنتی ای‌بی‌سی نیوز در گزارشی به قطع روابط دیپلماتیک چهار کشور عربستان، امارات متحده، بحرین مصر با قطر پرداخت و نوشت: منزوی کردن قطر از سوی عربستان در حقیقت بخشی از جنگ نیابتی ریاض با تهران است.

“جیمز دورسی”، کارشناس ارشد مرکز مطالعات بین‌الملل راجاراتنام سنگاپور، در این باره گفت: همراه شدن این چهار کشور در قطع روابط دیپلماتیک با قطر، ریشه در دشمنی و رقابت ۴۰ ساله عربستان با ایران دارد.

این کارشناس در ادامه افزود: اقدام اخیر عربستان سه هدف را دنبال می‌کند؛ وادار کردن کشورهای حوزه خلیج فارس به جهت‌گیری روشن در قبال مسئله ایران، وادار کردن کشورهای مسلمان به نشان دادن رویکردشان در برابر این موضوع و اعمال فشار بر آمریکا برای اتخاذ تدابیری سخت علیه قطر.

“جیمز دورسی” در ادامه به این نکته اشاره کرد که موقعیت منطقه خلیج فارس در شرایط کنونی پیچیده است زیرا قطر میزبان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه است و برخورد واشنگتن با دوحه برای منافع این کشور در منطقه دارای عواقب زیادی خواهد بود.

وی در پایان افزود: هنوز زود است تا بگوییم اقدام عربستان علیه قطر تاثیری بر زندگی کارگران مهاجر در منطقه داشته است یا خیر؛ اما بهای نفت به دلیل نگرانی درمورد چالش‌های سیاسی منطقه، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تحلیل غربی ها از آغاز جنگ نیابتی عربستان با ایران

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات