روابط نفتی ایران و هند تیره می‌شود

روابط نفتی ایران و هند تیره می‌شود
بازدید 136 زمان 2017/06/07 کد خبر 7722

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، این توافق احتمالا موجب محدود شدن روابط بین ایران و هند خواهد شد …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، این توافق احتمالا موجب محدود شدن روابط بین ایران و هند خواهد شد و به مشارکت و سرمایه گذاری هند در توسعه بخش نفت و گاز ایران لطمه خواهد زد.

این توافقنامه بین ایران و روسیه در حالی امضا شده که به رغم ابراز خوش بینی نخست وزیر هند در دیدار سال گذشته اش با حسن روحانی، هند نتوانسته قراردادی تجاری برای توسعه میدان فرزاد ب با ایران به امضا برساند. بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران اخیرا گفته، میدان فرزاد ب موضوع یکی از ۳ موافقتنامه ای بوده که با گازپروم به امضا رسیده است. دو قرارداد دیگر در مورد پارس جنوبی و میدان گازی کیش هستند.

زنگنه پیش از این در حاشیه نشست اوپک در وین تهدید کرده بود که شرکت های روسی را جایگزین کنسرسیوم هندی به رهبری شرکت او ان جی سی ویدش هند در میدان فرزاد ب خواهد کرد.

با این حال، مقامات دولت هند امضا موافقتنامه اولیه بین ایران و گازپروم روسیه را کم اهمیت تلقی کرده و گفتند، نگاه آنها نسبت به انعقاد یک قرارداد رسمی با ایران مثبت است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه روابط نفتی ایران و هند تیره می‌شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات