اعلام حمایت اردوغان از قطر در اختلافاتش با برخی کشورهای عربی

اعلام حمایت اردوغان از قطر در اختلافاتش با برخی کشورهای عربی
بازدید 137 زمان 2017/06/07 کد خبر 7724

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملیريال به نقل از شبکه خبری الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملیريال به نقل از شبکه خبری الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از قطع رابطه چند کشور عربی با قطر، از دوحه حمایت کرد اما در عین حال گفت که اگر این مساله صحت داشته باشد که قطر از تروریسم حمایت می کند، خودش مداخله می‌کند.

اردوغان روز سه شنبه به دفاع از قطر پرداخت و گفت که تمایل دارد تا روابط ترکیه را با قطر که هدف تحریم‌های عربستان و متحدانش قرار گرفته، تقویت کند.

رئیس جمهوری ترکیه در یک سخنرانی در آنکارا گفت: ما فکر می‌کنیم این تحریم ها علیه قطر خوب نیست. آنکارا به همکاری و تقویت روابطش با قطر ادامه می دهد همانطور که دوستان ما در بسیاری از شرایط و لحظات دشوار پشتیبان ما بوده‌اند.

ترکیه علاوه بر داشتن روابط خوب با قطر با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان هم روابط خوبی دارد.

اردوغان در این سخنرانی بدون آنکه از ریاض انتقاد کند، از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست تا از طریق گفت‌وگو اختلاف نظرها را کنار بگذارند. او گفت: تلاش ها برای به حاشیه راندن قطر راه حل مشکل نیست.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت: نشان دادن قطر به عنوان حامی تروریسم یک اتهام جدی است. من رهبران قطری را خوب می شناسم. اگر چنین موردی صحت داشته باشد، من نخستین رهبری خواهم بود که با این مساله مقابله می‌کنم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اعلام حمایت اردوغان از قطر در اختلافاتش با برخی کشورهای عربی

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات