بیوتروریسم از مهمترین تهدیدات دشمن است

بیوتروریسم از مهمترین تهدیدات دشمن است
بازدید 175 زمان 2017/06/09 کد خبر 7757

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علی سیف پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه امنیتی، دفاعی و انتظامی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علی سیف پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه امنیتی، دفاعی و انتظامی لرستان اظهار داشت: یکی از مهمترین تهدیدات و برنامه های تروریست ها بعد از جنگ سخت، تهدیدات زیستی و بیوتروریسم است.

وی افزود: شورای پدافند غیرعامل، شامل ۱۱ کارگروه است که کارگروه امنیتی، انتظامی و دفاعی مهمترین کارگروه این شورا است.

مدیر کل پدافند غیرعامل لرستان ادامه داد: حفظ امنیت و ارائه راهکار برای کاهش تهدیدات غیرمستقیم هدف اصلی این کارگروه است، زیرا امروز بسیاری از تهدیدات تروریست ها به صورت جنگ نرم و بیوتروریسم انجام می شود.

سیف اظهار کرد: از آنجا که کشور ما وضعیت استراتژیک و ویژه ای در منطقه دارد و مورد حملات و تهدیدات قدرت های زورگو است باید بیش از پیش این تهدیدات را شناسایی و کنترل کنیم.

وی گفت : جنگ های امروزی با هزینه های کمتر و حساسیت های کمتر انجام می شود و متاسفانه ما هم در سطح کشور با چنین تهدیداتی مواجه می شویم.

سیف اضافه کرد: برای مثال در سال ۹۵ در اصفهان پتوهایی شناسایی شد که آغشته به عامل بیماری عقیم کننده بود و همچنین برنج هایی هم کشف شد که باعث سقط ۱۸ جنین از ۲۰ جنین می شد.

وی ادامه داد: این موارد نشان می دهد که دشمن به سمت جنگ نرم حرکت می کند و البته امروز هم بیماری هایی مانند تب کریمه کنگو و … وجود دارد که باید تمهیدات لازم در این زمینه را انجام دهیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل لرستان گفت: در مقطعی هم بحث باج افزارها در کشور توسعه یافت و سیستم هایی آلوده شد که در این خصوص نیز خوشبختانه به خوبی عمل کردیم و جلوی خسارات بسیار زیادی گرفته شد.

سیف افزود: خوشبختانه در بحث تب کریمه کنگو مشکل خاصی نداشته ایم اما باید به زیرساخت ها به ویژه آب، برق، گاز و … توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: این موضوعات اهمیت حوزه پدافند غیرعامل بعد از حملات تروریستی را به خوبی نشان می دهد که لازم است راهکارهایی برای مقابله با آنها در نظر گرفته شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه بیوتروریسم از مهمترین تهدیدات دشمن است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات