حوادث ناشی از کار در لرستان ۶۶۷ مصدوم بر جای گذاشته است

حوادث ناشی از کار در لرستان ۶۶۷ مصدوم بر جای گذاشته است
بازدید 769 زمان 2017/06/09 کد خبر 7771

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملحمید رضا نظیفی در گفتگو با با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در لرستان ۶۶۷ مصدوم بر …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملحمید رضا نظیفی در گفتگو با با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در لرستان ۶۶۷ مصدوم بر جای گذاشته است اظهار داشت: از کل تعداد ۶۶۷ پرونده بررسی شده حوادث کار سال گذشته به لحاظ تفکیک جنسیتی تعداد ۶۴۳ مرد و ۲۴ زن به دلیل حوادث کار دچار مصدومیت شده اند.


وی با اشاره به افزایش سه درصدی آمار حوادث ناشی از کار در لرستان افزود: طبق آمار بررسی شده در سال ۹۴ نیز ۶۴۷ نفر به دلیل حوادث ناشی از کار مصدوم شدند.


مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در خصوص آمار فوت شدگان ناشی از حوادث کار نیز افزود: طی سال گذشته در لرستان تعداد فوت شدگان حین کار در این استان به ۲۱ نفر رسید.


نظیفی با اشاره به اینکه تعداد ۲۱ نفر فوتی حادثه کار سال گذشته همگی مرد بودند، اظهار داشت: در سال ۹۵ تعداد ۲۱ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که این آمار نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.


وی یادآور شد: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان آمار تلفات فوتی ناشی از حوادث کار در سال ۹۴ نیز تعداد ۱۹ نفر شامل ۱۸ مرد و یک زن بوده است.


عضو شورای قضایی استان لرستان ادامه داد: مطابق آمارهای موجود در حوادث کار سال گذشته، سقوط از بلندی با تعداد ۱۰ نفر بیشترین علت مرگ در حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و پس از آن، برق گرفتگی با ۱ مورد، حوادث ریلی با تعداد ۱ نفر، ۱ مورد خفگی یا کمبود اکسیژن و ۸ نفر سایر موارد بیشترین دلایل مرگ در حوادث کار لرستان را در برمی گیرند.


مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان مطرح کرد: با بررسی آمارهای منتشر شده در سال های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهم ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار است که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات می توان بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.


این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهم‌ترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

منبع : مهر


خبر های مشابه حوادث ناشی از کار در لرستان ۶۶۷ مصدوم بر جای گذاشته است

کاهش ۲۷ درصدی مرگ افراد در حوادث کار سیستان و بلوچستان

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان، رضا عبدی اظهار …

۳۰ کارگاه ناایمن ساختمانی در مازندران پلمب شد

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، کامران اصغری اظهار داشت: هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان …

حوادث کار در مازندران ۸۱ قربانی گرفت

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش ، علی عباسی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۶ تعداد …

حوادث ناشی از کارعلیرغم رشد جمعیت کارگری ثابت ماند/فوت ۸۴۲ کارگر

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملعلی مظفری در گفتگو با با اشاره به آمار حوادث ناشی از کار در سال گذشته گفت: …

آخرین اخبار و مقالات