دستکاري تراشه هاي اينتل توسط هکرها براي دور زدن فايروال ويندوز

دستکاري تراشه هاي اينتل توسط هکرها براي دور زدن فايروال ويندوز
بازدید 107 زمان 2017/06/11 کد خبر 7849

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، در حالي که هکرها معمولا تلاش مي کنند از حفره هاي امنيتي و …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، در حالي که هکرها معمولا تلاش مي کنند از حفره هاي امنيتي و آسيب پذيري نرم افزارها و سيستم عامل ها براي نفوذ به رايانه ها و گوشي ها وسرقت اطلاعات مورد نظر استفاده کنند، اين بار خلاقيت به خرج داده و با نفوذ سخت افزاري به پردازنده هاي اينتل تلاش کرده اند سيستم عامل ويندوز را دور بزنند.

گروه هکري ياد شده که PLATINUM نام دارد از ضعف ابزار مديريت تراشه هاي اينتل موسوم به Active Management Technology (AMT) بهره گرفته اند.

اين گروه برهمين مبنا و با استفاده از يک ابزار انتقال فايل مستقل از سيستم عامل ويندوز توانسته اند فايروال ويندوز و ديگر ابزار نظارت شبکه اي را دور زده و داده هاي مورد نظر را از رايانه هاي مجهز به ويندوز سرقت کرده و به آنها نفوذ کنند.

مايکروسافت خود اين موضوع را تاييد کرده و مي گويد در حال بررسي موضوع است تا از انتقال غيرمجاز اطلاعات ويندوز از اين طريق جلوگيري کند. اين شرکت همچنين قصد دارد از يک پروتکل جديد انتقال فايل استفاده کند که جلوي سوءاستفاده هاي اين چنيني را مي گيرد.

تنها آن دسته از کاربران ويندوز از حملات اين چنيني درامان هستند که از خدمات امنيتي Windows Defender ATP (Advanced Threat Protection) استفاده کنند. اين خدمات تنها بر روي نسخه ۱۶۰۷ ويندوز ۱۰ به بعد ارائه مي شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه دستکاري تراشه هاي اينتل توسط هکرها براي دور زدن فايروال ويندوز

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات