کشورهايي که بيشترين هدف حملات سايبري قرار دارند

کشورهايي که بيشترين هدف حملات سايبري قرار دارند
بازدید 583 زمان 2017/06/13 کد خبر 7916

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،  طبق ارزيابي کارشناسان شرکت «Positive Technologies»، روسيه به دنبال ايالات متحده آمريکا، دومين جايگاه در رده …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعامل،  طبق ارزيابي کارشناسان شرکت «Positive Technologies»، روسيه به دنبال ايالات متحده آمريکا، دومين جايگاه در رده بندي کشورهايي که مورد حملات سايبري قرار مي گيرند را بدست آورده است.
تحقيقات اين شرکت نشان داده است که ۱۰ درصد حملات سايبري در جهان، چه از داخل و چه از خارج، به منابع اطلاعاتي و سيستم‌هاي امنيتي، طي سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ در روسيه صورت گرفته است. اين شاخص روسيه را در جايگاه دوم بعد از آمريکا قرار مي دهد که چنين حملاتي در آنجا ۴۱ درصد از کل حملات سايبري در جهان است.
اين نتيجه گيري بر اساس تحقيقات کارشناسان اين شرکت و بر اساس اطلاعات مختلف غيرمحرمانه بدست آمده است.
سومين جايگاه از آن انگليس است که ۷ درصد حملات را به خود اختصاص داده است. اين تحقيقات نشان داده که قرار گرفتن، آمريکا، روسيه و انگليس در صدر اين فهرست، مي تواند به اين مسئله بستگي داشته باشد که توجه جامعه جهاني و رسانه هاي گروهي به اين سه کشور معطوف است. البته در اين تحقيقات تنها ۲۶ کشور مورد بررسي قرار گرفته اند که بيشتر از سايرين در معرض حملات سايبري قرار دارند. اين تحقيقات همچنين نشان داده که مردم عادي تنها از ۴۹ درصد از چنين حملاتي مطلع مي شوند.
کارشناسان اين شرکت فاش کرده اند که منافع مالي اصلي ترين انگيزه براي بيش از ۷۰ درصد حملات سايبري است و تنها ۳ درصد اين حملات انگيزه سياسي دارند. همجنين مشخص شده که ارزش اطلاعات شخصي به دليل گسترش فعاليت شبکه هاي اجتماعي کاهش يافته است.
منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه کشورهايي که بيشترين هدف حملات سايبري قرار دارند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات