مدیر عامل تلگرام: FBI من را تحت فشار قرار داد

مدیر عامل تلگرام: FBI من را تحت فشار قرار داد
بازدید 549 زمان 2017/06/14 کد خبر 7986

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مدیر عامل تلگرام، «پاول دورف» به تازگی در حساب توییتر خود اظهار نظرهای …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مدیر عامل تلگرام، «پاول دورف» به تازگی در حساب توییتر خود اظهار نظرهای جالبی در رابطه با روابط اپلیکیشن های پیام رسان امن با دولت آمریکا داشته. وی خبر می دهد که رمزگذاری اپلیکیشن هایی نظیر سیگنال و واتس اپ با کمک های مالی دولت آمریکا توسعه پیدا کرده و در آینده باید شاهد کشف شدن رخنه آژانس های امنیتی در آنها بود.

او در همین رابطه می نویسد: «حدس می زنم که تا ۵ سال دیگر، یک درب پشتی (برای سیستم رمزگذاری) این اپلیکیشن ها کشف شود.» وی سپس در ادامه می نویسد: «سال پیش، در دوره اقامت ۱ هفته ای تیم برنامه نویسان تلگرام در آمریکا، آژانس های امنیتی این کشور تلاش داشته اند تا به توسعه دهندگان ما رشوه پرداخت کنند.» وی همچنین می گوید که پلیس فدرال آمریکا یا FBI شخص او را تحت فشار گذاشته است.

دورف در ادامه خبر می دهد:‌ «و این فقط یک هفته بود. ساده لوحانه است اگر تصور کنیم که می شود یک اپلیکیشن مستقل و کاملاً امن را از داخل آمریکا مدیریت کرد.»

انتقاد مدیر عامل تلگرام به سایر اپلیکیشن هایی که خود را امن معرفی می کنند در حالی است که هنوز نوعی آسیب پذیری در خود تلگرام کشف نشده و در صورت استفاده از قابلیت چت امن، می توان آن را یکی از امن ترین اپلیکیشن های پیام رسان دانست.

تلگرام به تازگی آماری از تعداد کاربران پلتفرم خود منتشر نکرده و آخرین بار دورف در سال ۲۰۱۳ در مصاحبه ای اشاره کرده بود که تعداد کاربران تلگرام از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرده است. با این حال، پیام رسان مورد بحث از اقبال بیش از حدی در کشور ما برخوردار است و حدود دو ماه پیش در یک از پست های وبلاگ تلگرام، دورف اشاره داشت که پیام رسان یاد شده میزبان بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه مدیر عامل تلگرام: FBI من را تحت فشار قرار داد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات