برگزاری رزمایش مشترک دریایی قطر و آمریکا در خلیج فارس

برگزاری رزمایش مشترک دریایی قطر و آمریکا در خلیج فارس
بازدید 133 زمان 2017/06/17 کد خبر 8050

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، وزارت دفاع قطر با صدور بیانیه ای …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، وزارت دفاع قطر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این تمرینات روز جمعه با مشارکت ۱۲ تیم از نیروهای دریایی دو کشور و عناصر کماندو در آبهای اقلیمی قطر برگزار شده است .

در این تمرینات یک روزه نیروهای شرکت کننده مواضع دشمن فرضی را با سلاح توپخانه ای مورد هدف قرار دادند و از تجهیزات متنوع نیروی دریایی استفاده شد .

وزارت دفاع قطر همچنین با تاکید بر مشارکت بالگردهای نظامی در این تمرینات دلیل این رزمایش یک روزه را کسب آمادگی برای مقابله با تروریسم دانسته است .

این تمرینات در حالی برگزار شد که مقام های آمریکایی مواضع متناقض و دوپهلویی را در قبال بحران خلیج فارس که میان عربستان و قطر درگرفته اتخاذ کرده اند و کشورهای ترکیه و کویت نیز به تلاش های خود برای میانجی گری میان دوحه و ریاض ادامه می دهند.

عربستان پیش از این امکان هرگونه میانجی گری میان ریاض با دوحه را رد کرده بود. عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند.

اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است. 

این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای ۲ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد. 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه برگزاری رزمایش مشترک دریایی قطر و آمریکا در خلیج فارس

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات