گاردین: ایران به دنبال ایجاد مسیر زمینی از تهران تا بیروت است

گاردین: ایران به دنبال ایجاد مسیر زمینی از تهران تا بیروت است
بازدید 536 زمان 2017/06/18 کد خبر 8094

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، یک رسانه انگلیسی مدعی شد که ایران به دنبال ایجاد مسیر زمینی از …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، یک رسانه انگلیسی مدعی شد که ایران به دنبال ایجاد مسیر زمینی از تهران به عراق و از عراق به سوریه و از میان سوریه به سمت لبنان است که به صورت جرئی به این هدف رسیده است.

“مارتین چولف” خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین در منطقه “بعاج” عراق در نزدیکی مرز سوریه مشاهداتش از آنچه “طرح ایران برای ایجاد یک مسیر زمینی از ایران به مقصد لبنان از طریق عراق و سوریه” نامیده را در گزارشی منتشر کرده است.

مسیر مورد ادعای گاردین: مسیر تهران – موصل (غرب عراق) – دیرالزور (سوریه) – بیروت

گاردین: ایران به دنبال ایجاد مسیر زمینی از تهران تا بیروت است

وی پیروزی نیروهای وابسته به ایران در عراق و سوریه علیه داعش را مقدمه تحقق این طرح دانسته است.

خبرنگار انگلیسی با “أبو مهدی المهندس” معاون رئیس تشکل حشد شعبی عراق (نیروهای داوطلب مردمی جنگ با داعش در عراق) گفتگو کرده است. ابومهدی توضیح می دهد: “در این مناطق القاعده شکست خورد اما پس از مدت کوتاهی داعش به وجود آمد.

گاردین آورده است که همزمان با پیشروی نیروهای وابسته به ایران در عراق به سمت مرزهای سوریه، نیروهایی در آن سوی مرزها یعنی در خاک سوریه نیز به سمت مرز عراق پیشروی داشتند تا اینکه هر دو نیرو در مرز میان دو کشور به هم رسیدند.

خبرنگار گاردین این به هم رسیدن نیروهای وابسته به ایران به یکدیگر در مرز دو کشور عراق و سوریه را “نقطه عطفی” در تاریخ جنگ سوریه و جنگ علیه داعش وهمچنین تحقق جزئی طرح ایران در منطقه نامیده است.

وی به نقل از یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق نوشت: ایجاد امنیت در مرز سوریه ثبات برای کل منطقه را به همراه خواهد داشت و این همان چیزی است که ما می‌خواهیم به آن برسیم.

از ماه‌ها پیش رسانه‌های جهان و برخی مقامات اسرائیلی از ایجاد مسیری زمینی که ایران را به لبنان متصل کند ابراز نگرانی کرده بودند. اسرائیل چنین اقدامی را تهدید علیه خود می‌داند.

اکنون نیروهای نزدیک به ایران کنترل مرز عراق و سوریه را در دست دارند. شهرهای میانی عراق و سوریه نیز در دست نیروهای دولت های دو کشور است و تنها بخشی از خاک سوریه در مرز لبنان تحت کنترل مخالفان است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه گاردین: ایران به دنبال ایجاد مسیر زمینی از تهران تا بیروت است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات