آمریکا و هم پیمانانش از طریق جنگ نیابتی نتوانستند به اهدافشان برسند

آمریکا و هم پیمانانش از طریق جنگ نیابتی نتوانستند به اهدافشان برسند
بازدید 119 زمان 2017/06/22 کد خبر 8222

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سردار سرتیپ پاسدار «سید مسعود جزایری» روز چهارشنبه در پاسخ به سئوالی در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، سردار سرتیپ پاسدار «سید مسعود جزایری» روز چهارشنبه در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه سرانجام گروهک تروریستی – تکفیری داعش در آینده در منطقه چه خواهد شد، اظهار داشت: داعش محصول اتاق های فکر و تصمیمات سیاسی – امنیتی حاکمان آمریکایی است که با کمک عربستان سعودی، ترکیه و بعضی کشورهای دیگر منطقه و حمایت تعدادی از کشورهای اروپایی، ایجاد و توسعه یافت.

وی ادامه داد: البته تقویت بی محابای این گروه تروریستی و جنایتکار، برای سازندگان و پدر خوانده های آن نیز مشکلاتی را بوجود آورد که هر از چند گاهی در شهرهای اروپایی آثار و تبعات آن مشاهده می شود. ما معتقدیم این وضعیت برای سایر حامیان گروه های تروریستی منطقه و نیز آمریکا، در آینده پیش خواهد آمد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح توضیح داد: در عین حال تا زمانی که این گروه های تروریستی تاریخ مصرفشان برای شیطان بزرگ تمام نشده، مورد حمایت قرار می گیرند و پس از آن در اثر درگیری های درون سازمانی و فشارهای بیرونی، به حاشیه رانده خواهند شد.

سردار جزایری در پاسخ به این سئوال که چه سرنوشتی در انتظار اعضای فریب خورده این گروهک تروریستی – تکفیری است نیز گفت: سطوح مختلفی از افراد در گروه تروریستی داعش حضور دارند. بعضی اشخاص رسما’ و صراحتا’ مزدوران جنایتکاری هستند که بخاطر پول، آدم می کشند. عده ای تحت تاثیر تبلیغات انحرافی وهابیون و حاکمان سعودی در خدمت منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می گیرند. البته هستند افرادی هم که متاسفانه بخاطر نداشتن توان و فهم مناسب از تحولات سیاسی اجتماعی و کمبود بصیرت جذب این گروه های تروریستی می شوند. لایه های دیگری هم هست که توضیح آن به دراز می کشد.

وی اضافه کرد: سوریه که قرار بود طی مدت بسیار محدودی با سرنگونی دولتش، در اختیار آنها قرار گیرد، چند سال است که مقاومت می کند و این مقاومت، پیروزی دولت و ملت سوریه را نوید می دهد و بدون تردید ناکام بزرگ این صحنه تجاوزگری از سوی آمریکا و مقاومت از سوی سوریه، آمریکای سلطه طلب خواهد بود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در ادامه اظهار کرد: بدیهی است در این راستا تروریست ها و پیاده نظام رژیم های سلطه و صهیونیزم بین الملل، دچار خسارت های هنگفت خواهند شد. سرنوشت بعدی اعضای فریب خورده گروهک تروریستی – تکفیری داعش را باید در سایر کشورهای منطقه، ایالات متحده آمریکا، کشورهای اروپایی، افغانستان و سایر کشور ردیابی کرد. براین اساس، که برخی واقعیت های آن، هم اکنون قابل مشاهده می باشد. بخصوص معضل تروریست ها برای اروپا، آمریکا، عربستان و ترکیه در آینده مشهود خواهد شد. این تروریست ها یا دست به تخریب می زنند و یا مسیر نابودی و اضمحلال را طی خواهند کرد.

داعش حروف اختصاری «دولت اسلامی عراق و شام» یک گروهک مسلح تروریستی، سلفی و تکفیری است که رسما در ماه آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی تشکیل شد.

این گروهک تروریستی اندیشه سلفی جهادی (تکفیری) را پیشه خود کرده و هدف سازمان دهندگان داعش نیز بازگرداندن چیزی است که آنان آن را «خلافت اسلامی و اجرای شریعت» می نامند و عراق و سوریه نیز جولانگاه عملیات داعش است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه آمریکا و هم پیمانانش از طریق جنگ نیابتی نتوانستند به اهدافشان برسند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات