تعطیلی کارخانه شرکت خودروسازی هوندا در پی کشف باج‌‎افزار واناکرای

تعطیلی کارخانه شرکت خودروسازی هوندا در پی کشف باج‌‎افزار واناکرای
بازدید 114 زمان 2017/06/24 کد خبر 8246

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد فعالیت یک کارخانه خود …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد فعالیت یک کارخانه خود در ژاپن را به دلیل کشف باج‌افزار “واناکرای” در شبکه رایانه‌ای‌اش، متوقف کرده است.

بنا بر گزارش‌ها، این شرکت خودروسازی، فعالیت کارخانه خود که در شمال غرب توکیو قرار دارد را متوقف کرده است. این کارخانه مدل‌هایی شامل “آکورد سدان” و “آدسی مینی ون” را تولید می‌کند و خروجی آن، روزانه ۱۰۰۰ دستگاه خودرو است.

مقامات شرکت هوندا روز یکشنبه دریافتند این ویروس، شبکه‌های اینترنتی این شرکت در ژاپن، آمریکا، اروپا، چین و دیگر کشورها را آلوده کرده است. این در حالی است که در اواسط ماه مِه که این باج افزار به طور ناگهانی در سطح جهان منتشر شد، این شرکت تلاش کرد تدابیر امنیت سایبری خود را افزایش دهد.

سخنگوی هوندا اعلام کرد تولیدات این شرکت خودروسازی در دیگر کارخانه‌های آن بدون تغییر باقی مانده است و روز سه‌شنبه، کارخانه‌ای که به طور موقت تعطیل شده بود، فعالیت خود را از سر گرفته است.

در ماه‌های گذشته، سرعت انتشار باج‌‎افزار واناکرای که بیش از ۲۰۰ هزار رایانه در بیش از ۱۵۰ کشور در جهان را تحت تاثیر قرارداد، کاهش یافته است. با این‌حال، کارشناسان امنیت مجازی هشدار داده اند ممکن است در آینده نسخه‌های جدید این ویروس منتشر شود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه تعطیلی کارخانه شرکت خودروسازی هوندا در پی کشف باج‌‎افزار واناکرای

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات