جنگ را آمریکا آغاز کرد

جنگ را آمریکا آغاز کرد
بازدید 116 زمان 2017/07/02 کد خبر 8448

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مجله آمریکایی “نیشن” (The Nation)، با انتشار گزارشی تحت عنوان “درباره حملات سایبری …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، مجله آمریکایی “نیشن” (The Nation)، با انتشار گزارشی تحت عنوان “درباره حملات سایبری در جهان نگران هستید؟ این حملات توسط واشنگتن آغاز شده است” به انتقاد از سیاست‌های آمریکا پرداخته است.

این مجله آمریکایی می‌نویسد: «آژانس‌های اطلاعاتی و جاسوسی بدنام آمریکا این هیولا را اختراع کردند و برای اولین بار ویروس استاکس‌نت علیه ایران مورد استفاده قرار گرفت؛ اما پس از آن، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا کنترل آن را از دست دادند.»

 در این گزارش می‌خوانیم:
«پس از حملات سایبری به اوکراین، برخی از کارشناسان عنوان کردند که روسیه از اوکراین به عنوان سوژه‌ای برای آزمایش حملات سایبری خود استفاده کرده و احتمالا مسکو برای حمله نهایی به آمریکا آماده می‌شود. این موضوعی ترسناک است و برخی از کاشناسان آن را جدی گرفته اند.

بسیاری از مردم آمریکا نیز خشمگین هستند که روسیه چطور جرات کرده است که با استفاده از حملات سایبری انتخابات آمریکا را دستکاری کند و آمریکا را هدف بی گناه روسیه می‌دانند. کنگره آمریکا نیز تحقیقات گسترده‌ای را در این رابطه آغاز کرده است.

اما تفکر حق بجانب آمریکایی‌ها نابجاست. حقیقت آن است که دولت خود ما در استفاده از این تکنولوژی بدخیم که می‌تواند سیستم صنعتی جهانی را به اختلال بکشد، پیشقدم بوده است. عموم مردم آمریکا از این موضوع خبر ندارند چرا که رسانه‌های آمریکایی -بجز استثنائاتی مثل نیویورک تایمز- به منشا حقیقی این مرض نمی‌پردازند؛ بله! راحت‌تر آن است که اختلالات را بر دوش دیگران بیاندازیم که به عنوان “کشورهای بد” به مردم معرفی کرده ایم.

در این میان، آژانس‌های جاسوسی بدنام آمریکا (آژانس امنیت ملی و آژانس اطلاعات مرکزی) نقش دکتر فرانکشتاین* را بازی می‌کنند. آن‌ها این هیولا را اختراع کرده اند، اما پس از آن کنترل آن را از دست داده اند.

اولین هدف آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا، ایران و برنامه هسته‌ای آن بوده است؛ اما اکنون تمامی کامپیوترهای دنیا در معرض خطر و آسیب قرار دارند.

به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها می‌خواهند هم حافظ صلح جهانی باشند که ارزش‌های برتر جهانی محافظت کنند، و هم به سختی به دنبال منافع خود بوده و حتی برای دیگران قلدری و گردن کلفتی کنند. اما نیروی نظامی قدرتمند ما نمی‌تواند در شرایط جدید امروزی آنچنان کمکی بکند.»

*فرانکنشتاین معروف‌ترین اثر نویسنده انگلیسی مری شلی است. فرانکنشتاین دانشمند جوان و جاه طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان، جانوری زنده به شکل یک انسان می‌سازد. این موجود تا بدان حد وحشتناک است که خالقش نیز نمی‌تواند آن را کنترل کند و خود مقهور آن می‌شود.
جنگ را آمریکا آغاز کرد

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه جنگ را آمریکا آغاز کرد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات