قرارگاه پرتوی در استان لرستان ایجاد می‌شود

قرارگاه پرتوی در استان لرستان ایجاد می‌شود
بازدید 93 زمان 2017/07/03 کد خبر 8480

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علی سیف در جلسه پدافند غیرعامل خرم‌آباد که در سالن جلسات فرمانداری خرم‌آباد …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، علی سیف در جلسه پدافند غیرعامل خرم‌آباد که در سالن جلسات فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد به مشکلات ایجاد شده در قرارگاه سایبری و زیستی اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته با مشکلات زیادی در قرارگاه زیستی و سایبری استان روبه‌رو شدیم‌، یکی از مشکلات در قرارگاه سایبری ایجاد نوعی باج‌افزار بود که در ابتدای سال ۹۶ وارد سیستم‌های کامپیوتری شد و آن‌ها را آلوده کرد.

وی افزود: اقداماتی که هکرها بر روی سایت‌ها انجام دادند و همچنین استفاده از گوشی‌های هوشمند از دیگر مشکلات در این زمینه است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان لرستان عنوان کرد: گوشی‌های اندورید که امروز همه ما استفاده می‌کنیم با ذخیر ۱۲ نوع از اطلاعات و مخابره آن‌ها خود تبدیل به یکی از مشکلات در این رابطه شده‌ و این در حالی است که امروزه در قرن خرید و فروش اطلاعات هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات قرارگاه زیستی عنوان کرد: در انتهای سال ۹۵ با شیوع ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان مواجه شدیم و سبب ایجاد خسارت سنگینی شد.

سیف تصریح کرد: در ابتدای امسال نیز با بیماری تب کنگو مواجه هستیم و افراد زیادی نیز به این بیماری مبتلا شدند.

وی به وجود مواد بیماری‌زا در موادغذایی و آرایشی بهداشتی اشاره کرد و گفت: عمده لوازم‌آرایشی که وارد کشور می‌شود به عوامل بیماری‌زا آلوده هستند و در طولانی مدت تاثیرات مخرب و بیماری خود را نشان می‌دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان لرستان اظهارداشت: برنج‌های آلوده که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند نیز از دیگر‌ موارد در این زمینه هستند و کشورهای دشمن ایران با آلوده کردن این عناصر در تخریب و نابودی یک نسل اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۱ کارگروه در شورای پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: ۹۰درصد دستگاه‌های اجرایی جز این ۱۱ کارگروه هستند.

سیف اظهارداشت: تعدادی از استان‌های کشور به دلیل داشتن نیروگاه‌های اتمی نیز علاوه بر داشتن قرارگاه زیستی و سایبری، قرارگاه پرتوی نیز دارند و اخیرا نیز پیگیر این موضوع هستیم تا در لرستان نیز به علت مجاورت با استان مرکزی برای لرستان نیز قرارگاه پرتوی ایجاد کنیم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه قرارگاه پرتوی در استان لرستان ایجاد می‌شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات