زیردریایی اتمی روسیه موشک شلیک کرد

زیردریایی اتمی روسیه موشک شلیک کرد
بازدید 130 زمان 2017/07/05 کد خبر 8572

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، زیردریایی اتمی اسمولنسک امروز (چهارشنبه) در چارچوب برنامه افزایش آمادگی رزمی یک فروند …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، زیردریایی اتمی اسمولنسک امروز (چهارشنبه) در چارچوب برنامه افزایش آمادگی رزمی یک فروند موشک بالدار گرانیت پرتاب کرد که هدف تعیین شده را در ۴۰۰ کیلومتری از بین برد. 

خبرگزاری ایتارتاس نوشت: زیردریایی اسمولنسک متعلق به ناوگان شمال روسیه این موشک را از زیر آب پرتاب کرد.

زیردریایی اتمی ۱۴ هزار و ۷۰۰ تنی اسمولنسک با ۱۵۴ متر طول و ۱۸ متر عرض به آب انداخته شده در سال ۱۹۹۰ پیش از فروپاشی شوروی می تواند تا ژرفای ۶۰۰ متری آب فرو رود و ۱۲۰ روز ماموریت پیوسته انجام دهد.

با توجه به اینکه زیر دریایی اسمولنسک ۱۶ اژدر و ۲۴ فروند موشک بالدار گرانیت دارد، قدرت آتش آن در دریا و مناطق خاکی نابود کننده است.

انهدامی دردریای بارنتس از نظر موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای غربی از جمله نروژ برای روسیه اهمیت فراوانی دارد.

در این دریا معمولا زیردریایی ها و ناوهای کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تردد می کنند و روسیه بارها نسبت به افزایش حضور جنگی این پیمان در مجاورت مرزهای خود هشدار داده است.

روسیه همزمان با ادامه قدرت نمایی نظامی ناتو نزدیک خاک و حتی هم مرز خود، انجام منظم رزمایش ها و پرتاب موشک های قاره پیما و بالدار را در دستور کار دارد.

تازه ترین پرتاب دیگر نیز ششم تیر ماه انجام گرفت و روسیه یک فروند موشک قاره پیما از نوع دریا پایه «بولاوا» به فاصله ۵۰۰۰ کیلومتری پرتاب کرد که براساس اهداف پیش بینی شده، موفقیت آمیز اعلام شد.

این موشک نیز از زیردریایی اتمی راهبردی «یوری دولگاروکی» در دریای بارنتس و شرایط زیرآبی پرتاب شد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه زیردریایی اتمی روسیه موشک شلیک کرد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات