کشور در مرز خاموشی/ هشدار را جدی بگیرید

کشور در مرز خاموشی/ هشدار را جدی بگیرید
بازدید 140 زمان 2017/07/06 کد خبر 8578

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛ آرش کردی با اشاره به میزان مصرف برق در کشور گفت: روز گذشته …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی؛ آرش کردی با اشاره به میزان مصرف برق در کشور گفت: روز گذشته در ساعت ۱۵:۲۰ میزان مصرف برق به ۵۵ هزار و ۳۶۴ مگاوات رسید که این عدد یک رکورد تاریخی در کشور است.

وی ادامه داد: نسبت به سال گذشته میزان مصرف برق هفت درصد رشد داشته که این مسئله موجب شده فشار مضاعف به شبکه برق متحمل شود اما با توجه به فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته با کمترین محدودیت خاموشی روبرو شدیم و توانستیم امروز را علی‌رغم افزایش مصرف بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه شرایط حاضر وضعیت خاصی است، گفت: مشترکان باید هشدارهای برقی را جدی بگیرند و از مصارف غیر ضروری در ساعات پیک که ساعت ۱۲ تا ۴ بعدازظهر است، به طور جد جلوگیری کنند.

کردی تصریح کرد: شبکه برق کشور امروز شرایط نامطلوبی را سپر ی کرد که اگر اقدامات همکاران برقی نبود، می‌توانست شرایط بدی رقم بخورد. لذا تقاضای ما از مشترکان، مدیریت مصرف برق و توجه به هشدارهای برقی است.

وی نیاز صرفه‌جویی در صنعت برق را ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مگاوات دانست و افزود: اگر مشترکان ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشند، تهدید خاموشی کشور را دنبال نمی‌کند. بنابراین در این شرایط انتظار همکاری از سوی مشترکان افزایش می‌یابد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه کشور در مرز خاموشی/ هشدار را جدی بگیرید

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات