رصد و پایش مسائل اجتماعی در کاهش آسیب پذیری جامعه بسیار مؤثر است

رصد و پایش مسائل اجتماعی در کاهش آسیب پذیری جامعه بسیار مؤثر است
بازدید 96 زمان 2017/07/08 کد خبر 8632

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  کارخائی در این بازدید ایجاد مرکز افکارسنجی و شناسایی نقاط حساس و مسائل …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی،  کارخائی در این بازدید ایجاد مرکز افکارسنجی و شناسایی نقاط حساس و مسائل تهدید زا، را در کاهش آسیب پذیری بسیار مؤثر دانست و افزود: همکاری لازم از سوی اداره کل پدافند غیرعامل و مرکز آسیبهای اجتماعی می توانند مکمل یکدیگر در مقابل تهدیدات باشند.

وی همگرایی و وحدت را در راستای اهداف پدافند غیرعامل جهت آمایش سرزمین و شناسائی نقاط قوت و ضعف در ترویج پدافند غیرعامل را شاخص برشمرد و افزود شناسایی، رصد و پایش تهدیدات از جمله اصول مهم پدافند غیرعامل است که مرکز افکارسنجی با رصد شاخص های اجتماعی در شناسایی نقاط حادثه خیز، بحران افرین و تعیین مراکز، ساختمانها و بناهای حساس مهم به کمک اهداف پدافند غیرعامل بیاید.

کارخائی خواستار گسترش همکاری بین اداره کل پدافند غیرعامل و دفتر اجتماعی شدند و پیشنهاد عقد تفاهم نامه را جهت تسریع در این فرآیند شدند.

دراین بازدید بینایی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری ایجاد مرکز را در کاهش مسائل اجتماعی بسیار مؤثر دانست.

وی در این دیدار به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه اجتماعی بویژه در دو فعالیت شاخص، سنجش سرمایه اجتماعی و بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی اشاره و با بیان اینکه در این دو مقوله مقام معظم رهبری حساسیت ویژه ای دارند و دستورات اکیدی را در پیگیری موضوعات صادر فرمودند همه دستگاههای اجرایی را مکلف به انجام فعالیت های ویژه دانست و ابراز امیدواری کرد که با سیاست های دولت و تشکیل سازمان امور اجتماعی کشور بتوان با یک مدیریت واحد و منسجم نسبت به توانمندسازی مناطق و محله های غیر برخوردار اقدام نمود.

وی  اظهار کرد: باید موضوع  آسیبهای اجتماعی  توسط یک مرکزواحد، فرماندهی و مدیریت گردد و تمامی برنامه های دستگاههای اجرائی که بطور مستقل اجرا میشود  در ستاد ساماندهی مطرح  و پیگیری گردد، به شرطی که همه دستگاهها در خصوص موضوعات  مختلف به یک ادبیات واحد رسیده و با یک نگاه موضوع را پیگیری و از سیاه نمایی پرهیز  و آمار درستی را  برای مدیریت آسیبهای اجتماعی ارائه نمایند.

وی تاکید کردند با راه اندازی مرکز افکار سنجی  در دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری این آمادگی وجود دارد تا کلیه فعالیتها های انجام شده توسط دستگاههای اجرائی با نظر سنجی از مردم و سنجش میزان رضایت آنان مورد ارزیابی قرار گیرد.

بینایی با بيان اينکه که در حوزه مديريت آسيبهاي اجتماعي در سطح ملي واستاني ۶ مانع ومشکل بزرگ وجود دارد به تبيين اين مشكلات پرداخته و اظهار داشتند عدم وجود فرماندهي متمركز جهت پيشگيري از موازي كاري ، تناقض رفتاري و تعدد دستگاهي جهت پيگيري يك موضوع مشترك ، عدم وجود داده وآمار ، عدم وجود برنامه عملياتي مفيد ، ناكافي بودن اعتبارات تخصيص يافته ، عدم وجود سيستم رصد ، عدم وجود سيستم نظارت وارزيابي شش مشكل اساسي در اين حوزه هستند كه بايد با برنامه ريزي درست و صحيح بتوانيم اين مشكلات را برطرف و گامي اساسي در كاهش آسيبهاي اجتماعي داشته باشيم.

وی اظهار امیدواری کردند با راه اندازي مرکز افکار سنجي در دفتر امور اجتماعي بتوانيم اولويتهاي آسيب زا و اقدامات دستگاههاي اجرائي را ارزيابي و ميزان رضايت مندي مردم را اندازه گيري نمائيم.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه رصد و پایش مسائل اجتماعی در کاهش آسیب پذیری جامعه بسیار مؤثر است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات