امروز عمده تهدیدات دشمن علیه نظام، فرهنگی است

امروز عمده تهدیدات دشمن علیه نظام، فرهنگی است
بازدید 87 زمان 2017/07/09 کد خبر 8642

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: این تهدیدات در بلندمدت اصل نظام را …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: این تهدیدات در بلندمدت اصل نظام را به چالش می کشد، تهدیداتی که با آن دشمنان در یک جبهه گسترده در برابر نظام قرار گرفته اند.

وی خطرناک ترین نوع تهدید علیه انقلاب را در مقطع فعلی مربوط به حوزه گفتمانی و هویتی دانست و اظهارداشت: دشمنان داخلی و خارجی برحوزه گفتمانی انقلاب اسلامی متمرکز شده اند و درصدد ضربه زدن به این گفتمان انقلاب اسلامی و تحریف اندیشه های حضرت امام (ره)هستند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: حتی ایجاد گروه های تروریستی و تکفیری در سطح منطقه در وهله نخست با هدف ایجاد چالش گفتمانی در مقابل انقلاب صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: هدف اصلی دشمن از ایجاد و حمایت از داعش به چالش کشیدن گفتمان انقلاب اسلامی و تضعیف اسلام در منطقه است به همین علت رهبر فرزانه انقلاب در سال های اخیر حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری را مورد تاکید قرار داده است، روحیه ای که انقلاب را رشد داد و به بالندگی رساند و امروز هم برای تعالی و پیشرفت ایران اسلامی و حفظ گفتمان انقلاب نیازمند همین روحیه هستیم.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب اخیرا برای مقابله با تهدیدات فرهنگی موضوع آتش به اختیار را مطرح کردند که متاسفانه از فرمایشات معظم له سوء برداشت شد، در حالی که مفهوم آتش به اختیار از نظر ایشان این است که وقتی تساهل و تسامح فرهنگی و اجتماعی غرب تلاش می کند تا نسل جوان ما را بی هویت کند لازم است جوانان انقلابی و پیرو خط امام در قالب گروه ها و مجتمع های فرهنگی به صورت خودجوش به مقابله با فرهنگ غرب بپردازند و از فرهنگ و هویت اصیل ایرانی دفاع کنند.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: فعالیت های فرهنگی در قالب آتش به اختیار باید، خودجوش، جهانی، همراه با منطق و اخلاق و رعایت قانون انجام گیرد و نباید از قوانین حاکم بر جمهوری اسلامی تخطی شود، اقدامات خودجوش و مردمی همواره مکمل و پشتوانه ای برای تزاحم و گسترش برنامه های فرهنگی اجتماعی است، دولت ها وظیفه دارند بستر مناسب را برای برنامه های عمیق و تاثیر گذار فرهنگی فراهم کنند ولی بدون حضور خودجوش مردم این امر امکان پذیر نیست.

وی بابیان اینکه دومین ضرورت انقلاب در مقطع کنونی تقویت بنیه دفاعی نظام است، اظهار کرد: با وضعیت فعلی منطقه ایران نه تنها قدرت دفاعی و امنیتی خود را باید حفظ کند بلکه هر روز به دنبال ارتقای توان دفاعی و امنیتیباشد و این مهم تنها با مجاهدت و تلاش حاصل می شود.

امام جمعه تبریز در پایان ابراز امیدواری کرد: همه ما با درک درست و عمیق از موقعیت انقلاب و نظام مصمم تر و مقاوم تر از گذشته مسیر تعالی و پیشرفت کشور را با عزم و اراده قوی با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب طی کنند.

 امروز عمده تهدیدات دشمن علیه نظام، فرهنگی است

طرح ولایت دانشجویی آذربایجان شرقی روز گذشته در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه امروز عمده تهدیدات دشمن علیه نظام، فرهنگی است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات