در بحث امنیت غذایی جامعه با هیچ کس تعارف نداریم

در بحث امنیت غذایی جامعه با هیچ کس تعارف نداریم
بازدید 89 زمان 2017/07/12 کد خبر 8742

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، “یونس رنجکش” در مراسم امحاء حدود ۲۳ تن رب گوجه فرنگی فاسد کشف …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، “یونس رنجکش” در مراسم امحاء حدود ۲۳ تن رب گوجه فرنگی فاسد کشف شده در آستارا افزود: حفظ سلامت عمومی جامعه یک اصل و وظیفه دستگاه های حاکمیتی است  و در این زمینه باید آگاهی و هوشیاری های لازم در کنار بازرسی های دقیق وجود داشته  باشد.

وی اظهار کرد: آستارا شهری مرزی است که از مبادی این شهرستان کالاهای مختلفی به استان گیلان وارد می شود و در این زمینه ضمن تشکر از دقت نظر و هوشیاری نیروهای نظارتی و انتظامی از اقدامات انجام گرفته می بایست حساسیت ها نیز بیشتر شود.

وی افزود: امروز در بحث بیوتروریسم نیز حساسیت هایی وجود دارد و یکی از راه های انجام این گونه اقدامات تروریستی ورود مواد غذایی آلوده است که برای تامین امنیت جامعه همه ارگان ها و نهاد های  نظارتی و اطلاعاتی در آستارا به شدت پیگیر و حساس در انجام ماموریت های خود هستند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات برخی افراد سودجو با ورود کالاهای نا مرغوب، قاچاق و حتی مواد غذایی فاسد تلاش میکنند آن را وارد بازار کنند که هوشیاری ماموران انتظامی،  بهداشتی و سایر دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی موجب کشف این اقدام و جلوگیری از ورود آن ها به دست مشتریان که بی اطلاع از کیفیت و وضعیت این کالا هستند می شود.

رنجکش تاکید کرد: به هیچ عنوان از مرزهای ورودی این شهرستان اجازه عبور کالاهای قاچاق و مواد غذایی نامرغوب و فاقد کیفیت و فاسد را نخواهیم داد و بر حفظ امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه دقت و اصرار داریم که یک وظیفه و تکلیف اداری و شرعی است.

در این مراسم که رئیس شبکه بهداشت و درمان آستارا و مسئولان نظارتی و کارشناسان این حوزه فرماندار آستارا را همراهی می کردند توضیحاتی  در خصوص چگونگی کشف  این محموله غذایی رب گوجه فرنگی  که در ۹۰ بشکه ۲۲۰ کیلویی به صورت غیر استاندارد یک ماه پیش در حال حمل وعبور از شهرستان مرزی آستارا بود ارائه کردند و این محموله با اعلام نظر عدم مرغوبیت و از مصرف خارج شده توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان و با دستور دادستان آستارا امحا شد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه در بحث امنیت غذایی جامعه با هیچ کس تعارف نداریم

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات