حمله سایبری گسترده به وزارت امور خارجه روسیه

حمله سایبری گسترده به وزارت امور خارجه روسیه
بازدید 104 زمان 2017/07/16 کد خبر 8892

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، وب سایت سایبربان: وزارت امور خارجه روسیه از بروز یک حمله سایبری بسیار …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، وب سایت سایبربان: وزارت امور خارجه روسیه از بروز یک حمله سایبری بسیار گسترده به این وزارت خانه خبر داد که از کشورهای ایران و مجارستان انجام شده است.

حمله سایبری گسترده به وزارت امور خارجه روسیه

سابقه این حمله، به یک ماه گذشته بازمی‌گردد. ماریا زاخاروفا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، دراین‌باره گفت که حمله مذکور به سرور ایمیل‌های متعلق این وزارت خانه صورت پذیرفته است. در بیانیه‌ای در این رابطه آمده است که حمله در تاریخ ۲۹ ژوئن انجام شده و عواقب گسترده‌ای دارد. هکرها در این حمله، به ارتباطات الکترونیک کارکنان حوزه وزارت دسترسی پیدا کرده و آن‌ها را شنود کرده‌اند.بر این اساس، حمله مذکور، از طریق کشورهای ایران و مجارستان صورت پذیرفته است.

در پی حمله سایبری به وزارت امور خارجه روسیه، این وزارت خانه دسترسی به ایمیل‌های سازمانی را مسدود کرده تا بتواند با آن مقابله کند. این اولین بار است که وزارت امور خارجه روسیه، انجام یک حمله سایبری موفقیت‌آمیز به سرورهای خود را مورد تائید قرار می‌دهد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه حمله سایبری گسترده به وزارت امور خارجه روسیه

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات