قدرت هوایی موجب تحمیل اراده بر دشمن می‌شود

قدرت هوایی موجب تحمیل اراده بر دشمن می‌شود
بازدید 122 زمان 2017/07/22 کد خبر 9030

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، امیر عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در مراسم صبحگاه عمومی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، امیر عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در مراسم صبحگاه عمومی ستاد این نیرو که با حضور معاونین و فرماندهان نهاجا برگزار شد، گفت: رشادت شهید دوران  و هم رزمانش در انجام عملیات بغداد برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

وی با بیان این که شهید دوران یک اسطوره در نیروی هوایی است، افزود: این شهید ولامقام رکورد بیشترین پرواز را در دو سال نخست جنگ از آن خود کرده  است و در عملیات بغداد نیز همانند دیگر عملیات‌هایش جسورانه عمل کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، اظهار داشت:  شهید دوران بهترین الگو برای خلبانان، کارکنان و حتی جوانان ایران اسلامی است که در راه دفاع از کشور و آرمان‌های خود از تقدیم جان خود نیز دریغ نداشت.

امیر نصیرزاده ادمه داد: در شرایطی که ما با رژیم بعث درگیر جنگ تمام عیار بودیم، صدام  برای بهره برداری‌های سیاسی و صدور  بیانیه‌ها علیه ایران و مهم تر از همه تحقیر سیاسی _ نظامی کشور عزیزمان، در صدد برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در بغداد بود و از سوی دیگر، بارها اعلام کرده بود که آسمان بغداد کاملاً امن است و هیچ پرنده‌ای جرأت پرواز در آسمان این شهر را ندارد .

وی تصریح کرد:  زمانی که دستگاه دیپلماسی کشور با تمام تلاش‌های خود نتوانست مانع از برگزاری کنفرانس غیر متعهد در بغداد شود، ایجاد ناامنی در بغداد از طریق نظامی در دستور کار جمهوری اسلامی قرار گرفت و این مهم از توان هر نیروی نظامی غیر از نیروی هوایی ارتش خارج بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش، عنوان کرد: شهید دوران و همرزمانش با یک عملیات جسورانه توانستند تا ضمن نا امن کردن بغداد، تأسیسات پالایشگاهی «الدوره» را هدف قرار داده و مانع از برگزاری نشست سران غیرمتعهدها در این شهر شوند.

امیر نصیرزاده با بیان این که این عملیات نشان دهنده اهمیت قدرت هوایی است، تصریح کرد: قدرت هوایی موجب تحمیل اراده خود بر دشمن است و در صحنه نبرد هر کدام از طرف‌های درگیر بتوانند قدرت برتر هوایی را کسب کند خیلی از معادلات را به نفع خود می تواند تغییر دهد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه قدرت هوایی موجب تحمیل اراده بر دشمن می‌شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات