مرسک، یک سیستم امنیتی جدید معرفی می‌کند

مرسک، یک سیستم امنیتی جدید معرفی می‌کند
بازدید 111 زمان 2017/07/22 کد خبر 9036

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، به نقل از seatrade-maritime، کشتیرانی مرسک پس از حملات گسترده پتیا که در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، به نقل از seatrade-maritime، کشتیرانی مرسک پس از حملات گسترده پتیا که در اواخر ماه ژوئن بسیاری از سیستم‌های اطلاعاتی و سایبری این شرکت را با مشکل مواجه کرد، یک سیستم امنیت سایبری تازه را به کار خواهد گرفت.

حدود ۴ هفته پس از اینکه سیستم‌های این غول کشتیرانی توسط ویروس پتیا مورد حمله قرار گرفتند، مرسک همچنان همه توان خود را به کار گرفته تا تمام مشتیریان خود را در حوزه خدمات اپراتوری بازیابی کند.

به کار گیری این سیستم جدیت امنیتی روز پنجشنبه اعلام شد و مرسک در این باره می‌گوید: در پاسخ به این نوع تازه از ویروس‌ها، ما اقدامات مختلفی انجام دادیم و حالا امنیت ما نسبت گذشته بسیار بیشتر است. با توجه به محرمانه‌بودن این موضوع، در حال حاضر نمی‌توانیم جزییات بیشتری از این اقدامات را اعلام کنیم.

با توجه به نگرانی‌هایی که درباره یکپارچه‌بودن داده‌های مشتیریان وجود داشته، این شرکت گفت تا به امروز هیچ مشکلی در زمینه درز اطلاعات به اشخاص ثالث، شناخته نشده است.

مرسک همچنین تایید کرد که خطر انتشار ویروس به سیستم‌های مشتیریان این شرکت وجود ندارد. این شرکت اعلام کرد: این نکته توسط کارشناسان برجسته تایید شده که گرچه ویروس به سرعت در شبکه یک شرکت گسترش می‌یابد، اما به هیچ وجه بین شبکه‌ها و یا اینترنت گسترش پیدا نمی‌کند و تجربه ما نیز این را تایید می‌کند.

این شرکت اعلام کرد تحقیقات قانونی در مورد حملات انجام شده است، اما بهبودی سطح خدمات معمول به مشتریان همچنان مهم‌ترین دغدغه این شرکت است و تمرکز اصلی بر این موضوع است.

مرسک اعلام کرد: پس از اینکه خدمات ما به طور کامل به شرایط عادی خود بازگردد ما یک کالبدشکافی اساسی انجام خواهیم داد و در تماس با مشتیریان‌مان درس‌ها و آموزه‌های این حادثه را به اشتراک خواهیم گذاشت و اطمینان داشته باشید که از این آموزه‌ها بهره‌مند خواهید شد. 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه مرسک، یک سیستم امنیتی جدید معرفی می‌کند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات