اولین پروژه پدافند غیر عامل در حوزه انرژی و آب در استان گیلان افتتاح شد

اولین پروژه پدافند غیر عامل در حوزه انرژی و آب در استان گیلان افتتاح شد
بازدید 83 زمان 2017/07/29 کد خبر 9200

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، در این افتتاحیه  امیر مرادی مدیر کل پدافند غیر عامل استان گیلان با …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، در این افتتاحیه  امیر مرادی مدیر کل پدافند غیر عامل استان گیلان با اشاره به نامگذاری سال۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اذعان داشت: به منظور بهره برداری بهینه از توانمندیها،تخصص و تجارب صنعتگران  باید همگام با دانشگاهها بودو از ظرفیت نخبگان جهت بومی سازی  محصولات  به بهترین نحو استفاد کرد.

وی در ادامه افزود: طرح پروژه نوسازی و بازتوانی نیروگاه شهید بهشتی لوشان ، رینگ پوسته و پره های ثابت و متحرک توربین واحد بخار نیروگاه از مهمترین پروژه های  پدافند غیرعامل در حوزه آب و انرژی است که ما را در این زمینه از وابستگی به کشورهای خارجی  بی نیاز می کند.

اولین پروژه پدافند غیر عامل در حوزه انرژی و آب در استان گیلان افتتاح شد

مرادی خاطر نشان کرد: این طرح  برای اولین بار در سطح کشور با استفاده از حداکثر توان فنی و مهندسی شرکتهای داخلی طراحی و تولید و پس از نصب و راه اندازی با تلاش و ساعی  کارکنان و کارگران متخصص تولید نیروی برق با حداکثر ظرفیت هم اکنون در حال بهره برداری می باشد.

مهرداد علی غلامی  مدیرعامل نیروگاه حرارتی لوشان اظهار داشت: تولید برق این نیروگاه از پارسال به علت فرسودگی پوسته، رینگ و پره های ثابت و متحرک از ۱۲۰ مگاوات به ۴۰ مگاوات کاهش یافته بود که جهت افزایش بازدهی نیاز به بازتوانی داشت. 

وی با اشاره به اینکه کار تعمیر و بازسازی نیروگاه حرارتی شهید بهشتی لوشان بین شرکت های ایرانی و خارجی به مناقصه گذاشته شد افزود : شرکت مادر تخصصی تابا به علت پیشنهاد کاهش هزینه و ارائه نظر درتسریع مدت زمان  تعمیرات و موفقیت در اجرای پروژه های گذشته  برنده مناقصه شد.

وی با اشاره به عدم امکان خرید قطعات مورد نیاز برای رفع مشکل کاهش تولید برق نیروگاه لوشان و همچنین قدمت دستگاه های موجود و نبود خط تولید یادآور شد : هزینه انجام این پروژه توسط متخصصان خارجی ۸۰ میلیارد ریال عنوان شده بود که این کار با استفاده از متخصصان داخلی و بهره گیری از مهندسی معکوس، با رقم ۲۵ میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسید.

غلامی افزود: در اجرای پروژه دمونتاژ و مونتاژ نیز از پرسنل واحد نیروگاه شهید بهشتی استفاده شد که  درعدم استفاده از بخش خصوصی به عنوان پیمانکار طی ۲۰ سال اخیر قلمداد میگردد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق نیروگاه شهید بهشتی لوشان ، این نیروگاه را به دلیل وجود ویژگی های منحصر بفرد مستعد توسعه دانست و گفت: وجود خطوط انتقال گاز ، دسترسی آسان به خطوط ریلی و جاده و اتوبان ، استقرار این نیروگاه در بخشی از شبکه انتقال متصل به پنج استان ، کاهش هزینه تولید در نیروگاه با توسعه واحد هایی با بازده بالا ، نزدیکی به نقطه مصرف شهر صنعتی لوشان ، وجود زمین کافی و همچنین ایجاد اقتصاد مقاومتی با انگیزه تولید و اشتغال در منطقه از ویژگی هایی قابل توجه این نیروگاه  می باشد.

با توجه به اینکه نیروگاه شهید بهشتی لوشان در کیلومتر ۹۰ جاده قدیم قزوین – رشت ، در سال ۱۳۵۱ به بهره برداری رسید. این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع حرارتی با ظرفیت تولید ۳۶۰ مگاوات است که شامل ۲ واحد گازی ۶۰ مگاواتی و ۲ واحد بخار ۱۲۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار است

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه اولین پروژه پدافند غیر عامل در حوزه انرژی و آب در استان گیلان افتتاح شد

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات