همه دستگاهها و سازمان های پدافند غیرعامل را در دستور کارشان قرار دهند

همه دستگاهها و سازمان های پدافند غیرعامل را در دستور کارشان قرار دهند
بازدید 99 زمان 2017/07/30 کد خبر 9250

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، در این دیدار که کارکنان اداره کل پدافند غیرعامل هم حضور داشتند دکتر …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، در این دیدار که کارکنان اداره کل پدافند غیرعامل هم حضور داشتند دکتر احمد همتی پدافند غیرعامل را از اصول و محورهای مهم کشور برشمرد و افزود در تمامی ساخت و سازها، توسعه شهری، ایجاد مراکز مهم و حساس پروژه های عمرانی باید الزامات و قوانین پدافند غیرعامل در آنها رعایت و مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد جمهوری اسلامی ایران به خاطر موقعیت سوق الجیشی، ماهیت انقلابی و شعار دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم، داشتن دیدگاه مستقل در صحنه های بین المللی در معرض انواع توطئه ها و دسیسه های قراردارد و نیاز است به تناسب توطئه ها برای دفاع از تمامیت ارضی خود در زمینه های نظامی، امنیتی و دفاعی برنامه ریزی داشته باشد و به تجربه ثابت شده که پدافند غیرعامل توانایی مصون سازی کشور را در برابر تهدیدات داراست.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه پدافند غیرعامل را یکی از اصول و ارکان مهم دفاعی و امنیتی کشور برشمرد و افزود مصوبات پدافند غیرعامل باید در تمام سطح کشور اجرایی گردد و نمایندگان برای اجرای قانون در تمامی زمینه ها اصرار دارند و این تاکید در موضوع پدافند غیرعامل جدی تر بوده چرا که با اجرای آن ثمرات مفیدی نصیب کشور می شود و بنده به عنوان نماینده مردم آمادگی دارم پیگیری های لازم را از طریق دستگاه های اجرایی به عمل آورم.

 نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد برای مقابله با انواع تهدیدات از جمله حوادث غیرمترقبه علیه جان و اموال مردم، اداره کل پدافند غیرعامل با اخذ نقشه های تاسیسات و زیرساخت های شهری، آنها را با رویکرد پدافند غیرعامل آسیب شناسی نموده و با بهره گیری از نظرات کارشناسان امر مورد بازطراحی قرارداده و پیگیری نماید تا سیستم های جدید و مورد نیاز تعبیه گردد یا تغییرات جدید اعمال گردد که در آن صورت با کمترین هزینه ها می توان جلو خیلی از حوادث را گرفت یا سطح خسارات و تلفات را کاهش داد.

دکتر احمد همتی، فرهنگ سازی را حوزه ای کم هزینه اما بسیار اثرگذار در همه زمینه ها حتی پدافند غیرعامل دانست و گفت هر کاری که مردم پایه باشد قطعا ماندگاری و اثرگذاری بیشتر خواهد داشت و تجربه نشان می دهد بعضی از کشورها علیرغم عدم توازن قوا و برخورداری از تجهیزات نظامی کمتر بخاطر روحیه مقاومت و ایستادگی بالای مردم خود در برابر نیروهای مهاجم پیروز بوده اند و پدافند غیرعامل باید با فرهنگ سازی و تقویت روحیه مقاومت مردم، قدرت ایستادگی نظام را تقویت کند. ایشان در این بخش اعتماد مردم به نظام و مسئولین را عامل مهمی در تقویت روحیه مقاومت  و ایستادگی آنان دانست. و افزود یکی از کارهای مهم پدافند غیرعامل تقویت و افزایش اعتماد عمومی در جامعه است. چون بی اعتمادی و ایجاد فاصله بین مردم و مسئولین از برنامه های دشمنان است و مهمترین پشتوانه حرکت نظام حضور مردم در صحنه های مختلف است و هر حرکت و یا اظهار نظری که موجب بی اعتمادی مردم می شود قابل قبول نیست و باید اقدامات اصلاحی در این زمینه صورت پذیرد.

در این جلسه همچنین مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان خواستار اجرایی شدن الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در تمام سطوح جامعه با همت و اراده تمامی مسئولین شد.

ایرج کارخائی گفت مجلس شورای اسلامی مصوبات و تصمیمات بسیار خوبی در حوزه پدافند غیرعامل داشته و در برنامه ششم توسعه کشور بویژه ماده ۱۰۶، ۱۰۷ و ۱۰۹ محورها و راهبردهای کلیدی در این حوزه پیش بینی شده و در بودجه سال ۹۶ همه دستگاهها را مکلف کرده یک درصد اعتبارات به پدافند غیرعامل تخصیص دهند که این موارد ظرفیت ها و پتانسیل های موثری برای مسئولین در حوزه اجرایی و عملیاتی ایجاد کرده است.

وی همچنین به رویکردهای دولت تدبیر و امید  اشاره و افزود در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده است الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در تمامی پروژه ها خصوصا در توسعه شهری و ساخت و سازهای عمرانی رعایت گردد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان گفت پدافند غیرعامل منوط به شرایط و زمان خاصی نیست و یک مقوله مستمر و دائمی است که الزامات و ملاحظات آن با توجه به سطح و نوع تهدیدات تغییر می یابد و سعی دارد برای کشور در هر شرایطی قدرتی بازدارندگی و مقاومت علیه دشمن ایجاد کند به همین خاطر مقام معظم رهبری جایگاه ویژه ای برای آن قائلند و فراهم شدن الزامات پدافند غیرعامل را جزء آمال و آرزوهای خود می دانند و تاکید دارند با ورود بسیجی و جهادی مسئولین رویکردها و الزامات پدافند غیرعامل کاملا اجرایی شود. دولت نیز در همین راستا فعالیت ها و اقدامات گسترده و عمیقی برای ایجاد بازدارندگی و تقویت بنیه دفاعی کشور بویژه با رویکرد پدافند غیرعامل در دستوکار دارد.

کارخائی با توجه به توطئه ها و تهدیدات و سرمایه گذاریهای کلان دشمنان و یاران و ازناب آنها در منطقه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر توجه به مصون سازی کشور با رعایت مسائل پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود پدافند غیرعامل بویژه رویکرد مردم محور آن می تواند نقش بزرگی در این خصوص ایفانماید و این مستلزم همراهی و همکاری همه مسئولین و دستگاههای اجرایی و مشارکت بخش های مختلف جامعه بویژه شخصیت های برجسته، نخبگان، افراد و گروه های مرجع می باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل تولید و انتشارهای باج افزارها را از تهدیدات جدی علیه زیرساخت ها و مراکز حساس و حیاتی کشور دانست و گفت در ماه های اخیر دو باج افزار واناکرای و پتیا در سطح جهانی انتشار یافت و مشکلات فراوانی برای کشورها ایجاد کرد اما در استان ما بخاطر اقداماتی که از قبل صورت گرفته بود، مشکل جدی به وجود نیامد اما این نوع تهدیدات مستمرا وجود دارد و باید اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای به طور دائم و متناسب با سطح تهدید انجام گیرد و سیستم های محافظتی مرتبا به روزرسانی شود.

کارخایی استان سمنان را به خاطر موقعیت استراتژیک، واقع شدن در چهاراه ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب، استقرار زیرساخت ها و مراکز مهم و راهبردی در بُعد پدافند غیرعامل مهم ارزیابی کرد و افزود این شرایط نگاه ویژه را به رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در این منطقه ایجاب می کند و نماینده مجلس با عنایت به جایگاه محوری و نظارتی خود در ایجاد همگرایی و تقویت زمینه همکاری  بین دستگاه های مختلف نقش بسزایی دارد و امیدواریم اداره کل پدافند غیرعامل استان بتواند از این توان و جایگاه در پیشبرد اهداف و برنامه های خود استفاده نماید.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه همه دستگاهها و سازمان های پدافند غیرعامل را در دستور کارشان قرار دهند

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات