مدیرکل پدافند غیرعامل یزد: آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند ضروری است

مدیرکل پدافند غیرعامل یزد: آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند ضروری است
بازدید 84 زمان 2017/08/06 کد خبر 9422

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمد صادق طهماسبی شنبه شب در نشست شورای پدافند غیر عامل شهرستان اشکذر …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمد صادق طهماسبی شنبه شب در نشست شورای پدافند غیر عامل شهرستان اشکذر اظهار داشت: با توجه به اینکه امروزه تهدیدات خصمانه دشمن به سمت تهدیدات سایبری رفته، لازم است از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان برای ارائه طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی در حوزه پدافند غیرعامل استفاده شود و با قلم تدبیر و دانش به مبارزه با تهدیدات بپردازیم.

وی ضمن اشاره به اینکه مردم پایه و رکن اصلی حاکمیت هستند افزود: رسالت اصلی پدافند غیر عامل تلاش برای کاهش تهدیدها و ارتقای سلامت مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی است . 

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد بابیان اینکه برآیند مجموعه اقدامات پدافندی در حوزه پدافند غیرعامل موجب ارتقای پایداری ملی می‌شود؛خاطر نشان کرد: تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه پدافند غیرعامل موجب شده تا برنامه‌های خوبی در سال‌های اخیر در این حوزه اجرایی شود.

وی با اشاره به ظرفیتها و زیرساختهای موجود در شهرستان اشکذر و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت و حمل و نقل جاده، تعیین اولویت برای فعال سازی کارگروه های انرژی و آب ، صنعت ، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و راه و شهرستازی در خصوص مسائل پدافند غیر عامل در این شهرستان خواستار شد . 

وی تصریح نمود: نخستین مرکز ملی آموزش و مهارت‌آموزی CBRNE با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آیت‌الله شهید صدوقی (ره) یزد افتتاح‌شده و آماده ارائه آموزش‌ به گروه‌های هدف در حوزه‌های شیمیایی، بیولوژیکی، رادیواکتیو، هسته‌ای، پرتویی و بیوتروریسم است.

فرماندار اشکذر هم خاطر نشان کرد: پدافند غیر عامل یک موضوع مهم برای تامین امنیت و آرامش مردم در مسائل مختلف است که باید در حد توان خود با برنامه ریزی و نیز با دانش محور قرار دادن تصمیمات خود در زمینه های مختلف کارگروه های مورد نیاز را در شهرستان در زمینه پدافند غیر عامل تشکیل دهیم . 

وی افزود: مدیرانی که مسئولیت کارگروه ها را برعهده می گیرند باید با نگاه علمی و با در نظر گرفتن امروز، دیروز و آینده شهرستان با محوریت مسائل پدافند غیر عامل اقدام کنند. 

محمد علی شاه حسینی تصریح نمود: بحث پدافند غیر عامل مورد تاکید بزرگان نظام ، رهبری و دولت است و اهمیت آن بر هیچ کس پوشیده نیست. 

وی با اشاره به برخی از ظرفیتهای شهرستان اشکذر اظهار کرد: خیلی از مسائل مهم استان در این شهرستان صورت می گیرد از جمله تولید ۸۰ درصد از برق استان ، بنابراین باید در این شهرستان مراقبت های ویژه ای با برنامه ریزی خاص و اساسی در حوزه مباحث پدافند غیر عامل داشته باشیم. 

معاون فرماندار اشکذر هم یادآور شد: پدافند در مفهوم کلی مجموعه اقداماتی است که به منظور رفع، خنثی سازی ، کاهش تاثیرات اقدامات آفندی دشمن و نیز جلوگیری از دستیابی دشمن به اهداف خود انجام می شود. 

وی افزود: واژه پدافند به دو صورت به کار برده می شود عامل و غیر عامل که وجه تمایز این دو پدافند ، عامل انسانی است به طوری که می توان گفت پدافند غیر عامل فراگیر است و تمام قشرهای جامعه را درگیر می کند در حالی که پدافند عامل تنها نیروهای نظامی را درگیر خود می کند . 
علیرضا ابوالحسنی خاطر نشان کرد: عمده ترین هدف پدافند غیر عامل ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساختهای مورد نیاز جوامع بشری است . 
وی یاد آور شد: این مهم با یک برنامه ریزی و طراحی در توسعه پایدار کشور نهادینه خواهد شد و خوشبختانه چند سالی است که به طور جد مسوولان ارشد به این مهم توجه داشته و در دستور کار خود قرار داده اند. 

ابوالحسنی خاطر نشان کرد: پدافند غیر عامل به این دلیل اهمیت دارد که پشتوانه اقدار ملی ، ارزان ترین وساده ترین روش دفاعی موجود و در نهایت بستر مناسبی برای توسعه پایدار توان ملی کشور است که باید مورد توجه مسوولان و مدیران استان و شهرستان قرار گیرد . 

درسال ۸۲ به فرمان مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیر عامل در کشور تاسیس شد و تاسیس آن در استان ها در سال ۹۰ صورت گرفته است. 

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه مدیرکل پدافند غیرعامل یزد: آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند ضروری است

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات