‌کره شمالی: تا زمانی که آمریکا ما را تهدید می‌کند، خبری از مذاکره هسته‌ای نخواهد بود

‌کره شمالی: تا زمانی که آمریکا ما را تهدید می‌کند، خبری از مذاکره هسته‌ای نخواهد بود
بازدید 200 زمان 2017/08/07 کد خبر 9452

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی تصویب قطعنامه تحریم‌ها علیه کره شمالی …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی تصویب قطعنامه تحریم‌ها علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، پیونگ‌یانگ این اقدام را «نقض» حاکمیت خود دانست.

کره شمالی اعلام کرد: تا زمانی که آمریکا ما را تهدید می‌کند، مذاکره در خصوص موضوع هسته‌ای وجود نخواهد داشت.

خبرگزاری یونهاپ روز دوشنبه به نقل از یک مسئول در وزارت امور خارجه کره جنوبی گزارش داد وزیران امور خارجه دو کره روز یکشنبه در مانیل در آستانه مجمعی منطقه‌ای درباره امنیت، با یکدیگر دیدار کردند.

 در این دیدار کوتاه، کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی، از پیونگ‌یانگ خواست به منظور کاستن از تنش‌ها در شبه‌ جزیره کره پیشنهادش را برای گفتگو درباره نشست جدید خانواده‌هایی که در جنگ کره (۵۳-۱۹۵۰) از یکدیگر دور افتادند، بپذیرد.

اما به گزارش یونهاپ، ری هونگ-یو ، وزیر امور خارجه کره شمالی، اعلام کرد پیشنهادهای سئول صادقانه نیست.

وزیر امور خارجه کره شمالی گفت: «با توجه به وضع کنونی که در آن کره جنوبی با آمریکا برای تشدید فشار بر کره شمالی همکاری می‌کند، چنین پیشنهادهایی از روی صداقت نیست.»

قطعنامه‌ای که آمریکا برای تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی در واکنش به دو آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما از سوی کره شمالی، به شورای امنیت ارائه کرده بود، روز شنبه به اتفاق آرا تصویب شد.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ‌کره شمالی: تا زمانی که آمریکا ما را تهدید می‌کند، خبری از مذاکره هسته‌ای نخواهد بود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات