ادغام تهدیدات بیولوژیک وسایبری موجب بروز تهدیدات بیوسایبری می شود

ادغام تهدیدات بیولوژیک وسایبری موجب بروز تهدیدات بیوسایبری می شود
بازدید 119 زمان 2017/08/15 کد خبر 9681

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمد افشار در این باره اظهار داشت: سرمایه های فیزیکی در حال تغییر …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایداری ملی، محمد افشار در این باره اظهار داشت: سرمایه های فیزیکی در حال تغییر شکل به سمت تبدیل شدن به سرمایه سایبری هستند و در نهایت همه سرمایه‌ها در فضای سایبری تبدیل به داده می‌شود.

وی افزود: یکی از کاربرد های بسیار مهم فضای سایبر در حوزه سلامت می باشد، بنابراین باید همواره بتوانیم از فناوری سایبر در حوزه سلامت بخوبی استفاده کنیم اما اگر تنها به فکر وارد کردن تجهیزات و فناوری از هر کشوری باشیم و بدون ملاحظه آن را بکار گیریم، این فناوری مفید می تواند تهدیدهایی به همراه داشته باشد.

افشار بیان کرد : در زمینه تکنولوژی از قبل باید مطالعه و بررسی داشته باشیم تا بتوانیم نکات آسیب زا را شناسایی و رفع کنیم.

وی بر اهمیت دیدگاه‌هایی که نسبت به فناوری وجود دارد اشاره کرد و گفت: نظر برخی از استراتژیست‌های صهیونیستی برای تسلط بر انسان‌ها این است که منابع غذایی و سلامت آنها را کنترل کرد.

وی افزود : در حوزه نظامی در کنار ارتش فیزیکی شاهد شکل گیری ارتش سایبری هستیم و در عین حال باید توجه کرد که تاثیر فضای سایبری بر زندگی مردم و زیرساخت‌ها انکار ناپذیر است.

دبیر شورای پدافند غیر عامل استان به کنفرانس امنیتی مونیخ و سخنرانی بیل گیتس در آن اشاره و بیان کرد: ‌در این کنفرانس آقای بیل گیتس که در حوزه سایبری فعالیت دارد بحث بهداشت امنیتی یا امنیت در حوزه بهداشت و روشهای انتقال بیماریها را مطرح می کند.

وی افزود: بر اساس پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی هر احتمالی در اینده وجود دارد به وقوع بپیوندد و با ادغام تهدیدات بیولوژیک و تهدیدات سایبری، امکان بروز تهدیدات بیوسایبری وجود دارد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل تصریح کرد: امکان انتقال ویروس‌های بیولوژیک از طریق کامپیوتر و فضای سایبری ممکن است ایجاد شود و اگر چنین امکانی باشد متخاصمین می‌توانند ویروس‌های بیولوژیک را تبدیل به ویروس‌های سایبری کنند.

وی ادامه داد: تهدیدات سایبری در حوزه سلامت در چند قسمت قرار می‌گیرند که شامل استفاده و تبدیل ویروس‌های بیولوژیک به سایبری یا برعکس، دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی سلامت مانند بانک ژنتیک کشور، امکان اشراف اطلاعاتی بر داده‌های بیمارستانی و تهدیدات بیوتروریسم می‌شود.

افشار گفت: اقداماتی در حوزه‌ نرم افزاری و سخت افزاری بیوسایبری در حوزه سلامت ضروری به نظر می رسد که با همکاری همه دستگاه های اجرایی به شرایط جدیدی در پایداری امنیت سایبری در زیرساخت‌ها خواهیم رسید.

وی به اهمیت فضای سایبری و ضرورت حفاظت از اطلاعات اشاره نمود و افزود: با گسترش فضای مجازی و انواع نرم افزارهای مختلف، سرقت اطلاعات در فضای سایبری، نفوذ به زندگیهای فردی و گاه سامانه های دولتی بیشتر شده، فلذا تدوین برنامه های جامع حفاظتی در این حوزه امری ضروری است و تهیه بسته های آموزشی در ارتباط با امنیت درفضای سایبری برای دستگاههای اجرایی استان می تواند در این راه مفید باشد.

افشار در پایان به برگزاری نخستین همایش ملی پدافند بیوسایبری در نظام سلامت که در ۲۶ و ۲۷ تیرماه با هدف بررسی فرصت‌ها و تهدیدات ناشی از فناوری‌های ادغام شده بیولوژیک و سایبری برگزار شده بود اشاره کرد و این امر را نشان از اهمیت بالای این موضوع دانست.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه ادغام تهدیدات بیولوژیک وسایبری موجب بروز تهدیدات بیوسایبری می شود

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات