یمن درگیر بزرگترین اپیدمی قرن؛ شمار مبتلایان وبا از ۵۰۰ هزار نفر گذشت

یمن درگیر بزرگترین اپیدمی قرن؛ شمار مبتلایان وبا از ۵۰۰ هزار نفر گذشت
بازدید 105 زمان 2017/08/15 کد خبر 9693

پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایدارملی، سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه بار دیگر نسبت به شیوع سریع بیماری وبا در …


پایگاه اطلاع رسانی مدیریت ریسک، بحران و پدافند غیرعاملبه گزارش پایدارملی، سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه بار دیگر نسبت به شیوع سریع بیماری وبا در یمن هشدار داد و تاکید کرد با افزایش شمار مبتلایان به این بیماری، یمن با بزرگترین فراگیری این بیماری در قرن حاضر روبرو شده است.

بر اساس گزارش ، این نهاد از اواخر ماه آوریل ۲۰۱۷ تاکنون ۲ هزار نفر از مردم این کشور به دلیل افزایش آلودگی ها، تلنبار شدن زباله ها در نقاط مختلف شهرها، کمبود تاسیسات بهداشتی و دسترسی نشدن به آب آشامیدنی قربانی این بیماری شده اند و شمار آن ها روزانه افزایش می یابد.

تدروس قبریسوس مدیر این نهاد در گزارش خود نوشته است در حالی که بیماری در سراسر کشور به سرعت روبه گسترش است، کارکنان بهداشتی یمن در شرایطی تقریبا غیر ممکن به تلاش خود برای معالجه بیماران ادامه می دهند. 

او تاکید کرده است بدون حضور این پزشکان و پرستاران، نجات جان مردم این کشور از فراگیری بیماری غیر ممکن خواهد بود .

مدیر سازمان بهداشت جهانی اضافه کرده است سازمان ملل در حال حاضر به بنای تاسیساتی برای معالجه این بیماران مشغول است اما تنها راه جلوگیری از گسترش غیر قابل کنترل این بیماری و بروز فجایع بیشتر در این کشور بازگشت طرف های درگیر به پای میز مذاکره و یافتن یک راه حل سیاسی برای این بحران خواهد بود.

منبع : پایداری ملی


خبر های مشابه یمن درگیر بزرگترین اپیدمی قرن؛ شمار مبتلایان وبا از ۵۰۰ هزار نفر گذشت

خبر مشابه وجود ندارد

آخرین اخبار و مقالات